понеделник, 18 декември 2017 г.

Turkish Airlines раздаде годишните си
Агентски награди за България



Aвиокомпанията отличи туристическите агенции,
с които си партнира най-успешно през 2017 г.

Turkish Airlines раздаде годишните си Агентски награди за България. На официална еремония в хотел „Рамада“ авиокомпанията отличи в 14 категории своите най-успешни партньори през 2017 г.туроператори и туристически агенции от цялата страна. Това са компаниите, които са реализирали най-високи продажби за цялото портфолио от продукти и дестинации на Turkish Airlines за последната година. Победители са Usit Colors, eSky, Premier Tours, Ossmo, Lufthansa City Center, Viya Travel, TTA Decom, Transglobal Holidays Ltd, MIRA N, Sky Travel, AeroTour MM, Elite Travel International и Астра Холидей.

Сред уважилите събитието беше посланикът на Турция в България Н.Пр. д-р Хасан Улусой. На специална лотария за публиката бяха раздадени редица награди, сред които уикенд в Истанбул и 5-дневна ваканция на остров Мавриций с полет в бизнес класа на Turkish Airlines.


„Щастливи сме, че се развиваме изключително успешно на българския пазар. Това обаче не би било възможно без ценните ни партньорства с туристическия бизнес, които отличихме на церемонията – отбеляза г-н Мехмед Гюркайнак, Генерален мениджър на Turkish Airlines – България.“

Агентските награди се проведоха в деня, в който Turkish Airlines пусна и новия си полет от София до Истанбул, който ще се изпълнява четири пъти седмично и ще свързва пътуващите от България с повече от 300 дестинации по целия свят.

За Turkish Airlines:
Основан през 1933 г. с флотилия от пет самолета, днес Turkish Airlines, член на Star Alliance, е четиризвездна авиокомпания с 329 пътнически и товарни самолета и полети до 300 дестинации по целия свят, от които 251 международни и 49 вътрешни линии.
В проучването на Skytrax през 2017 г. Turkish Airlines е избрана за „Най-добра авиокомпания в Европа“ за шеста поредна година и за „Най-добра авиокомпания в Южна Европа“ за девети пореден път. През 2010 г. печели международната награда за „Най-добро кетъринг обслужване в икономична класа“, през 2013, 2014, 2016 и 2017 г. – за „Най-добро кетъринг обслужване в бизнес класа“ и „Най-добра обстановка за хранене в бизнес класа“, през 2015 и 2017 г. – за „Най-добра обстановка за почивка в бизнес класа“, а през 2016 г. – за „Най-добра обстановка за хранене в бизнес класа“ и „Най-добро кетъринг обслужване на борда на бизнес класа“.
Повече информация за Turkish Airlines може да намерите на официалния уебсайт на компанията http://www.turkishairlines.com/ или в социалните й профили във Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn и Instagram.

За Star Alliance:
Star Alliance е основана през 1997 г. като първата изцяло международна асоциация за авиолинии, за да предложи достъп, признание и безпроблемно обслужване на всеки международен пътник. Редица награди, сред които „Air Transport World Market Leadership Award“ и „Best Airline Alliance“ от Business Traveller Magazine и от Skytrax, доказват, че асоциацията се приема добре на пазара. Членове на асоциацията са: Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI и United. В момента мрежата на Star Alliance предлага над 18 450 ежедневни полета до 1300 летища в 190 страни.


събота, 16 декември 2017 г.

Фондация „Ценности” раздаде призовете на 10-ия Национален исторически конкурс на тема „Семейни и родови истории от времето на комунистическия режим”

Петър Стоянов награди млади историци
"Голямото противоречие е между баничката от 15 ст. и липсата на каквато и да е индивидуална свобода. Нищо не струва баничката от 15 стотинки ако ти отнемат достойнството", каза президентът
За десети юбилеен път фондация „Ценности” награди ученици, писали задълбочени разработки по дадена тема.  От 1998 година насам благотворителната организация на Антонина Стоянова организира Национален исторически конкурс.  Участниците в него до този момент са повече от 1600.

Научната надпревара е част от мрежата Eustory, която обединява исторически конкурси от всички европейски столици. Нейният представител Мигел Барос присъства в Балната зала на бившия Царски дворец - Национална художествена галерия, където бе официалната церемония.

Президентът Петър Стоянов по традиция връчи отличията на класираните на първите три места, които освен  диплом получават и солидната за един гимназист сума от 1000 лева. Призьорите (ако говорят приличен английски) могат да участват и в семинарите на Eustory,  които се провеждат в различни европейски страни.

Тази година по темата  „Семейни и родови истории от времето на комунистическия режим” 36 участници предадоха 30 разработки, в които проследяват и изследват фамилното развитие, променено или прекъснато от тоталитарната машина.

Журито с председател проф. д-р Любомир Огнянов присъди първа награда на Данаил Влахов от ППМГ „Добри Чинтулов” – Сливен за  работата по темата „Съдбата на потомците на сливенските текстилни индустриалци след национализацията”, с научен ръководител д-р Момчил Методиев.

Две разработки заслужиха втора награда -  „Един живот” с автор Мелис Мехмед и научен ръководител Юлия Чортленева от СУ „Христо Смирненски” село  Черноочене, област Кърджали и „Тръгват си без шум”  на Елисавета Петрова от Професионалната гимназия по туризъм „Д-р Васил Берон” – Велико Търново с научен ръководител Славка Проданова.

Журито призна заслугите на цели три научни труда за третото място. Дечо Павлов от 91-ва НЕГ „Проф. Константин Гълъбов” с научен ръководител Константин Узунов е проследил пътя „От офицерския елит и битките за Отечеството до незнайния гроб – потъпканата чест на една българска фамилия”.

„По паважа на комунизма в град Кърджали” разхождат читателите Милица Гечева и Момчил Траянов от СУ „Отец Паисий” с научен ръководител Кирил Гогов.

„Да чуем гласа на историята. Проучване в село Мерданя” е  донесло третата награда на Владислав Борисов от  Професионалната гимназия по туризъм „Д-р Васил Берон” – Велико Търново с научен ръководител Бистра Стефанова.

„Датата на конкурса не е избрана случайно”, заяви водещата на церемонията и основен двигател на конкурса Петя Георгиева. - Тя е в унисон с темата „Семейни и родови истории от времето на комунистическия режим”  и е възможно най-близкия почивен ден до 14 декември, когато през 1989 година за първи път бяха издигнати антикомунистически лозунги и се проведе първата обсада на парламента в посттоталитарните времена”.  

Президентът Петър Стоянов, който лично връчи дипломите на класиралите се на първите три места, поздрави участниците в конкурса, техните преподаватели и научни ръководители заяви: „Тази година темата е особено интересна „Семейни и родови истории по времето на комунистическия режим”. 

Работейки по тази тема със сигурност сте се сблъсквали с чувства като посткомунистическа носталгия. По времето на комунизма хората от моето поколение бяха млади и сме склонни да омаловажаваме крайностите, които тази система предлагаше, защото младостта е свързана с романтизъм и хубави спомени.

Ще ви кажа две-три неща, които звучат по-делнично ,за да стигнат до съзнанието на повече млади хора. Представете си ,че по времето на комунизма, вие които идвате от Търново, Ловеч и Добрич, нямате право да живеете на друго място, освен там, където сте се родили. Можете да живеете в София, ако се ожените за софиянка.

По времето на комунизма на избори гласувахме само за една партия. Някои от вас ще се изсмеят. Имаше само една бюлетина и ние пускахме само нея. БКП печелеше с 99,99%.

Представете си, че искате да си купите кола. Събрали сте пари, но трябва да чакате минимум 10 до 15 години за автомобил съветско производство, направен по прототип на Фиат отпреди 30 години – Жигули или Лада.

Представете си, че не можете да критикувате никого и нищо в тази система. Днес можете да кажете по радиото ,че не сте съгласни с министър-председателя, да пишете срещу президента в интернет. Това не можеше да се случи. Да подобно волномислие арх. Чанков от Пловдив лежа 7 години в затвора. И то за безобидни вицове. А Сашо Сладура, любимият на софийската бохема цигулар, бе пребит в концлагера, който комунистите цинично наричаха Слънчев бряг.

Разказвам тези прости истории от времето на комунизма, за да разберете от какво сме се отървали. Разбира се, на вас ще ви кажат, че баничката тогава е струвала 15 стотинки. Това е голямото противоречие. Противоречието между баничката от 15 ст. и липсата на каквато и да е индивидуална свобода. Нищо не струва баничката от 15 стотинки ако ти отнемат достойнството, ако не можеш да мислиш и да говориш това, което ти искаш, ако не можеш да се реализираш както ти искаш”.

Представителят на Eustory Мигел Барос подкрепи в изказването си Петър Стоянов като подчерта, че и в родната му Португалия има носталгия по фашисткия режим от 60-те години на ХХ век и че проучванията на младите хора помагат нацията да се пребори с промъкващите се призраци от миналото. Той сподели, че над 90 хиляди ученици от 26 страни в Европа са участвали в историческите конкурси, част от които е и организираният от фондация „Ценности”.

Председателят на журито проф. Любомир Огнянов развесели присъстващите с констатацията, че когато през 1998 година е проведен първият конкурс повечето  участници в днешния още не са били родени.

Награди за научно ръководство получиха д-р Момчил Методиев, Юлия Чортленева, Красимир Узунов и Славка Проданова.

Партньори и спомоществуватели на Националния исторически конкурс са Национален дарителски фонд „13 века България”,  Център за политически диалог Петър Стоянов”, „Евротех”, Министерството на образованието и науката, Софийска платформа, Съюзът на българските учители,  Сдружението на преподавателите по история в България.

След финалните снимки и безброй селфита с Антонина и Петър Стоянови, учениците разгледаха експозицията в Националната художествена галерия  с платна на стари майстори, изобразяващи исторически пейзажи от България.


Антонина Стоянова с изненада откри три картини на своя вуйчо Веселин Стойков, чиято творба за Априлското въстание е присъствала и в учебниците по история. 

петък, 15 декември 2017 г.

Каква е приликата между Варна и Нигерия, как се пътува с котка и защо сърцето на Любка Качакова е останало в Бирма


Ако искате да се стоплите -  избрали сте  правилната честота! Тази на радиопредаването „Покана за пътуване” от 18 до 19 часа в неделя по програма „Христо Ботев”. Тя предразполага към сгряващ разговор на  два континента   – Азия и Африка. Останалите теми са  нашенски, но подправени със здравословна доза чешитлък.

Ако нейде из Родопите сте видели 92-годишна дама да разхожда искрящобяла котка на каишка, спокойно! Не сте прекалили с местната скоросмъртница. И бабата, и писаната са си съвсем истински.  Техен разводач из цяла България е Данаил Нешев, а профилът на Хайди Любопиткова във Фейсбук има над 4500 приятели и близо 2000 последователи – котката е истинска интернет сензация. И неуморен пътешественик.  От Данаил ще научим за предпочитаните й маршрути.


Следващата посока в „Покана за пътуване” е към Африка, но по… българска следа. В рубриката „50 места от българската история отвъд България” Теодор Борисов разкрива каква е връзката между Варна и Лагос и защо Националният театър на Нигерия е копие на Двореца на културата и спорта във Варна.

На 13 януари в София се стича елитът на ММА бойците, а организаторът на събитието, за което се говори в световен мащаб -  Георги Анадолов, който от 16 години живее в Англия,  по традиция озвучава битките с фолклорни мотиви. Той  признава, че се надява младите любители на гладиаторските двубои да се заразят от родолюбие чрез народната музика, която звучи на арената.

Отново рязка смяна на посоката – от българските билки и юначни мъжаги към най-миролюбивите хора на света – бирманците. Бившият заместник-министър на екологията Любка Качакова е неспасяема пътешественичка, но признава, че сърцето й е останало в Мианмар. Далечната и непозната азиатска държава, където ти благодарят, че си приел подаръка, който са ти поднесли и въпреки съкрушаващата бедност са вечно усмихнати и искрено щастливи.

В Бирма богатите всеки ден хапват по едно тъничко листче варак от 22-каратово злато, като профилактика против проблеми със сърцето, жените изпадат в сдържан, но неистов възторг ако им подариш червило или парфюм и смятат за висша мода да омотаят главата си с най-обикновен хавлиен пешкир. В страната няма никаква промишленост и всяко изделие направено от машина, а не с ръка е истинско съкровище. 

При броденето из Мианмар можете да хапнете туршия от чай и салата от франджипани, да видите 10 хиляди златни Буди в пещерата Пиндая и да посетите жените-жирафи от племето Падонг на езерото Инле, които удължават шиите си с метални пръстени за красота.

Още приключения и пътешествия – на страницата на „Покана за пътуване във Фейсбук”


четвъртък, 14 декември 2017 г.

Turkish Airlines увеличава полетите си от София до Истанбул

Aвиокомпанията улеснява достъпа до своите международни линии, нови от които са Пукет, Делхи, Брюксел, Лондон, Тел Авив 


Turkish Airlines, авиокомпанията, която лети до повече държави от всяка друга в света, разширява дейността си в България сдопълнителен полет от София до ИстанбулОт днес, 14-и декември, полетите от София до Истанбул се увеличават на 18 седмично, като новият полет ще се изпълнява четири пъти седмично – вторник, сряда, четвъртък и неделя. Чрез него клиентите на Turkish Airlines ще имат улеснен достъп не само до културното богатство на Истанбул, но и до над 300 международни дестинации. Пътниците могат да се възползват от 50-минутен полет до хъба на авиокомпанията в Истанбул, а оттам да достигнат до повече от 112 страни с Turkish Airlines.

Turkish Airlines постоянно разширява дейността си като добавя нови маршрути към международната си мрежа. Някои от най-атрактивните нови дестинации, които пътуващите могат да посетят през Истанбул, са Пукет, Делхи, Брюксел, Лондон, Тел Авив и много други. Клиентите на авиокомпанията могат да осъществят всяко едно от тези пътувания, възползвайки се от промоционалните пакети на компанията, включващи всички такси. Двупосочните билети са на цени, започващи от 199 евро от Истанбул до Тел Авив, 223 евро – до Брюксел, 244 евро – до Лондон, 349 евро – до Делхи, и 409 евро до Пукет.

Първият полет на Turkish Airlines до София се осъществява през 1984 г. От тогава насам авиокомпанията се утвърди като пазарен лидер и непрекъснато разширява дейността си. Днес Turkish Airlines осъществява 11 полета седмично от Варна и 2 полета дневно от София. От днес, 14 декември 2017 г., общият брой на полетите всяка седмица от българската столица до Истанбул ще се увеличи на 18.  

„С допълнителния полет до Истанбул даваме възможност на още повече клиенти да открият неповторимата красота на Истанбул. Чрез непрестанно разширяващата се мрежа от полети Turkish Airlines е най-добрата авиокомпания в предоставянето на връзка на целия свят до Африка, Близкия изток и Европа. Нашите пътници могат да пътуват от Истанбул до над 50 страни за по-малко от 3 часа – отбеляза г-н Мехмед Гюркайнак, Генерален мениджър на Turkish Airlines България. – Тъй като удовлетворението на нашите клиенти е най-големият ни приоритет, се стремим непрестанно да повишаваме качеството на техния полет, като постоянно подобряваме нашите услуги.“ 

За Turkish Airlines: 
Основан през 1933 г. с флотилия от пет самолета, днес Turkish Airlines, член на Star Alliance, е четиризвездна авиокомпания с 329 пътнически и товарни самолета и полети до 300 дестинации по целия свят, от които 251 международни и 49 вътрешни линии.
В проучването на Skytrax през 2017 г. Turkish Airlines е избрана за „Най-добра авиокомпания в Европа“ за шеста поредна година и за „Най-добра авиокомпания в Южна Европа“ за девети пореден път. През 2010 г. печели международната награда за „Най-добро кетъринг обслужване в икономична класа“, през 2013, 2014, 2016 и 2017 г. – за „Най-добро кетъринг обслужване в бизнес класа“ и „Най-добра обстановка за хранене в бизнес класа“, през 2015 и 2017 г. – за „Най-добра обстановка за почивка в бизнес класа“, а през 2016 г. – за „Най-добра обстановка за хранене в бизнес класа“ и „Най-добро кетъринг обслужване на борда на бизнес класа“.

Повече информация за Turkish Airlines може да намерите на официалния уебсайт на компанията http://www.turkishairlines.com/ или в социалните й профили във FacebookTwitterYouTubeLinkedIn и Instagram.

За Star Alliance:
Star Alliance е основана през 1997 г. като първата изцяло международна асоциация за авиолинии, за да предложи достъп, признание и безпроблемно обслужване на всеки международен пътник. Редица награди, сред които „Air Transport World Market Leadership Award“ и „Best Airline Alliance“ от Business Traveller Magazine и от Skytrax, доказват, че асоциацията се приема добре на пазара. Членове на асоциацията са: Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI и United. В момента мрежата на Star Alliance предлага над 18 450 ежедневни полета до 1300 летища в 190 страни.

събота, 9 декември 2017 г.

Първи Master Class на Natura Bisse в България




Професионално обучение и събитие за избрани журналисти представи многофункционалното трио ампули DIAMOND INSTANT GLOW


Първият Master Class в България се проведе в специално декориран за целта апартамент в резиденция „Анастасия“ в гр. София. Най-новият и ексклузивен продукт от диамантeната серия Natura Bisse Barcelona – DIAMOND INSTANT GLOW, беше представен пред специално подбрани 10 от най-добрите журналисти и лайфстайл блогъри, които отразяват индустрията на красотата в България. Сред гостите бяха редактори от списанията AMICA, Жената днес и Cosmopolitan, на телевизионните канали bTV и BIT TV, в-к Стандарт и водещите онлайн издания viewsofia и Economic.bg, както и популярната блогърка Антоанет Пепе. Всички гости бяха впечатлени от мигновения 10-минутен ефект на многофункционалното трио от ампули DIAMOND INSTANT GLOW. Трите му части ексфолират, озаряват и изглаждат кожата. Той позволява постигане на професионални резултати у дома. Само за 10 минути може да се наблюдава как признаците на умора и фините линии избледняват, докато кожата възвърне младежкия си блясък и се превърне в идеалната основа за безупречен грим, който може да издържи с часове.
Водещ на събитието беше г-жа Грети Гарсия, собственик на компанията Esthetics Privilege и официален представител на Natura Bisse за България. Тя подробно обясни и показа как се използва продуктът. Събитията Master Class са сред основните политики на марката за представяне на новите продукти и ритуали.
„Събитията Master Class са най-приятният начин да научите как да се грижите за вашата кожа!“ – представят събитието от компанията. – „Увлекателен, образователен опит, в който Natura Bisse кани свои приятели да открият  нуждите на кожата си в групова обстановка и да им предоставим персонализирани инструкции как да посрещнат тези нужди.“
Ампулите DIAMOND INSTANT GLOW бяха и основен акцент в ежегодното професионално обучение за козметици, което българското представителство на Natura Bisse организира. Темата беше: „Естетика и глобални възможности с терапиите на Natura Bisse Barcelona”. Гост и водещ на обучението беше доц. Соня Вълкова – специалист по кожни болести, преподавател в Медицинския университет Плевен и дългогодишен партньор на марката. Участие взеха над 30 козметици от цяла България, собственици на водещи салони в страната. Сред присъстващите имаше много настоящи и нови клиенти.
Руслана Тънмазова - водещият терапевт, представи демонстрации на терапиите: Inhibit, The Cure, Carboxi – Express, NB Ceutical и The Perfect Balance Acne Solution. Тези ритуали са сред най-новите и ексклузивни преживявания, които предлага Natura Bisse Barcelona.
Natura Bisse Barcelona e сред любимите козметични марки на много световни звезди. Бионсе Ноуелс, Катрин Зита Джоунс, Майли Сайръс, Джулия Робъртс, Камерън Диас, Кейт Бекинсейл и Сара Джесика Паркър са сред имената, които многократно са заявявали своята привързаност към испанската козметика. Известна е и традицията всяка година участниците в церемонията по връчването на наградите Оскар да бъдат третирани с продукти на Natura Bisse Barcelona в специално създадени звездни апартаменти.
Esthetic Privilege Ltd. e изключителен представител на Natura Bisse Barcelona, Mesoestetic, Cosmofrance, Маями (САЩ), Cosmogene S.A., Женева (Швейцария,) и Moohan Engineering Group, Сеул, Корея. Компанията доставя на пазара цялата гама от продукти и апарати, необходими в сектора на естетичната медицина и козметологията.


петък, 8 декември 2017 г.

Българка ще измине 11 хиляди км из Африка с велосипед, на пазар за соколи в Доха и  авторът на „Тютюн” – съсед на музея „Прадо”


„Покана за пътуване”, по-известно като антидот срещу скуката в неделната вечер, отвежда слушателите си до … „мол” за соколи в Доха, столицата на Катар.  Там има само два сезона – горещ и много горещ и само два исторически периода – преди да открият нефта и след това.
През лятото температурите достигат до 55 градуса, което при влажност от 90 процента придава усещането, че целият град е една гигантска сауна.  Е, в Доха 200-те милиарда долара брутен вътрешен продукт определено успяват да компенсират немилостивата природа.
80 на сто от населението на Катар живее в столицата Доха. А там едва 30 процента са местни. Останалите работят за тях. Изобщо за катарците казват, че ако комар ги ухапе по задника, викат филипинец да ги почеше.


Единственото място, където няма да срещнеш вносна прислуга е тържището за арабски жребци, камили и ловни соколи. За арабите соколът е другар в пустинята, домашен любимец и скъпа инвестиция. Да, не се чудете – цената на отлично обучен летящ  ловец може да бъде повече от милион долара.
Мястото на действието е старият Сук Уакиф (сук означава  пазар, а Уакиф е английският прочит на познатото ни от турското робство вакъф – недвижим имот за религиозни или благотворителни цели).
В нещо като запълнен с пясък басейн насред дюкяна стоят забити стойки,  за които със синджири са завързани соколи. Десетки видове! Някои с наклюнници (вероятно това е птичата дума за намордник), други с капишони на очите. Не е възпитано да ги дразниш със звуци, но те реагират на присъствието ни с разклащане на глави или тръскане на пера.
Традицията за лова с тези царствени птици е привнесена от бедуините преди 5000 години. Днес
В бизнес класата на местната авиокомпания може да се закупи място за поставяне на сокола, а в цената на билета влиза специално меню от 50 грама пилешко. Шейхът на Саудитска Арабия резервирал 19 луксозни кресла за своите хищни питомци. 
Отсреща е клиниката за соколи. Място оборудвано с всички съществуващи апарати за преглед на птици и най-квалифицирани доктори от цял свят.  Срещу символичната такса от един катарски риал, всеки може да прегледа, да лекува сокола си, че и безплатен педикюр да му направи.


Блогърката и планинарка Мария Пепелджийска идва с щипещ планински вятър и здрав български студ. Нейният маршрут е към върхове със странни имена – Полежан, Винтчето, Отовица…

Рубриката „50 места от българската история отвъд България” отново е в 50 на сто от състава.  Теодор Борисов разкрива как писателят Димитър Димов е комшия на музея „Прадо” и защо авторът на „Тютюн” и „Осъдени души” има сериозна испанска жилка в творчеството си.

Но! Европа тясна за нашта душа е! „Покана за пътуване” започва с жега и завършва с високи температура.  Ния Тошкова и Джейми Шадболд ще изминат 11 хиляди километра от Египет до нос Добра надежда на велосипеди през страни като Судан и Руанда. Те вече отлетяха за Африка, но преди това Ния даде специално интервю за предаването.
Г-ца Тошкова е биолог към Националния природонаучен музей. Проучва прилепите в Европа, Индонезия и Централна Америка. Изследва пещери от 10 години, а в момента е част от българското пещерно спасяване. Ходи на работа с велосипед, придружена от двете си хъскита.
Джейми Шадболд има стаж в британската армия, където открива призванието си да бъде преподавател. Бакалавърската и магистърската му степен са от Оксфорд. Участва в състезания по бягане. Изминал е хиляди километри на колело.
Така че и за двамата не е проблем да въртят педалите по сравнително равния като релеф Черен континент и да следват набелязания маршрут. Предполагат, че ще го изминат за около 9 месеца, планират да похарчат по 4000 евро всеки и… да не се скарат до края.


Още приключения на страницата на „Покана за пътуване” във Фейсбук

Клипчета от Доха - в канала на Покана за пътуване в youtube
Пазар за соколи


Нощна  Доха





четвъртък, 7 декември 2017 г.

Трикратната световна шампионка по бокс Дейзи Ланг връчи на REFAN туристически Оскар


Рефан България“спечели поредното си заслужено отличие. Този път при награждаването на най-успешните проекти в Балканския туризъм за 2017 година в хотел Premier BestWestern в София,под вещата организация на агенция Vip Communication.
Трикратната световна шампионска по бокс - завърналата се от Щатите Дейзи Ланг - Десислава Кирова, която прославя България във всички краища на света със силата, красотата и смелостта на българката, връчи специалната награда Best Cosmetic Brand in Tourism 2017 на козметичния лидер REFAN, който също рекламира страната ни по света със своите над 400 бутика в Европа и в други континенти.
Компаниятапредлага стотици висококачествени козметични и парфюмни продукти, базирани на дароветеот щедрата природа. Пловдивската фирма се утвърди като любима марка не само на българите, а и в много държави по света.
“Рефан България“ четири пъти е удостоена с наградата на Forbes Business Awards. Освен световните отличия от Париж и Барселона брандът получи иприза „Най-добър български франчайзинг в Европа“, защото предлага разпознаваеми продукти с перфектно качество, създава успешен франчайзинг модел, стимулиращ малкия и средния бизнес, оценен на национално и световно ниво.
Всеки нов продукт на фирмата бързо се превръща в хит и печели безапелационно все повече почитатели в цял свят. Козметиката на REFAN се е наложила като красива визитка на страната ни и магичен символ с незабравим аромат.



сряда, 6 декември 2017 г.


Топ 10 на най-скъпите часовници за 2014 година

10. Breguet - $730 000

Компанията-производител на елегантни часовници, известна в цял свят от няколко века насам, пусна през 2014-а мъжко бижу от 18-каратово жълто злато с механично „сърце”, изработено на ръка.

9. Blancpain 1735, Grande Complication - $800 000

Този модел вече е успял да стане легендарен, благодаление на безценния си механизъм. ПРоиздовството на един часовник отнема повече от 10 месеца, в които ръчно се сгробяват 740 части, но резултатът наистина си струва. Той въплъщава в живота всичски изисквания за ръчен часовник - елегантност, класика, красота и изящество. Под платитения корпус с диаметър 31,55 мм автоматичен надежден механизъм, изработен със свръхточни инструменти. А 44-те камъка, с които е украсен часовника го превръщан не просто в скъп аксесоар, а  в уникален. Благодарение на вечния календар, той показва не само месеца, деня от седмицата, датата, но също така и фазите на луната и високосните години. Хронографът разполага с две секундни стрелки и с хронометър. Всички тези зопълнителни опции превръщат часовника в истинско техническо откритие.

8. Louis Moinet Magistralis - $860 000

Louis Moinet е единствената марка в света, която използва при изработването на часовници оригинални скални късчета от лената. От бранда добавят отломки от 2000-годишен лунен метеорит, за да показват фазите на нощното светило. Magistralis е извънредно сложен механизъм, който от столетия работи върху тази функция. За сложно изработения корпус е използвано радкото 5N розово злато. Изделието вече е легенда в света на часовниците и се състои от 90 части. Фунционалната му опаковка също е интересна – тя е истински музикален инструмент, създаден с едничката цел да усилва звука на механизма.

7. Hublot Black Caviar Bang - $1 милион


Невидимото полиране е отличителната черта на този модел. „Скритата видимост” е т.нар ефект, създаден чрез използването дамо на черни оттенъци, тонове  и полутонове. Марката Hublot хитро прилага редки черни брилянти и прави впечатляващ пробив не само в технологичен, а и в художествен аспект.  Всеки мечтае за толкова точен, неповторим и безумно скъп екземпляр.

6. The Chopard Super Ice Cube — $1.1 милиона


Това произведение на ювелирното и часовникарското изкуство се отличава от останалите благодарение на шедьовъра Super Ice Cube. Както и на 66-те карата брилиянти. Макар естетите трудно биха могли да нарекат дизайна на този часовник „сдържан”, той си остава елегантен и като късче от айсберг – искри под слънчевите лъчи.

5. Patek Philippe Sky Moon Tourbillon - $1.3 милиона

Швейцарската марка със световна слава гордо носи титлата„най-скъпите часовници в света”, но тази година проиведението й Sky Moon Tourbillon заема непрестижното пето място. Моделът не е просто интересен, той е и най-скъпият артикул на марката и е най-сложният в света. Притежава вечен календар, два циферблата, ретрограден датник, показва фазите на луната и времевите зони.

4. Vacheron Constantin Tour de l’Ile - $1.5 милиона

Известната часовникарска къща Vacheron Constantinотпразнува ссвоята 250-годишнина като пусна уникалния продукт Tour de l’Ile. Той се отличава с 18-каратовото розово злато като всеки от седемте модела от тази серия има индивидуален номер. Задният капак е украсен с неповторима за всеки отделен часовник филигранна плетеница. Механизмът на Vacheron е съставен от 834 части.
3. Patek Philippe Platinum World Time - $4 милиона


Както се вижда хората са готови да дават луди пари за отмерване на времето. Като например  4 млн. долара за Patek Philippe Platinum World Time. Той показва времето във всички часови пояси като същевременно не губи от изяществото си.

2. Patek Phillipe’s Supercomplication — $24,4 милиона


Patek Phillipe е може би най-известната марка скъпи часовници на света. Технически най-сложният им екземпляр е създаден през 1932 г. по поръчка на ню-аюрокския банкер и колекционер Херни Грейвз. Patek Phillipe’s Supercomplication е разработван в продължение на 5 години, състои се от 900 деталей,  корпусът му е от 18-каратого злато и има 24 допълнителни функции, които го превръщат в най-сложен в техническо отношение и ненадминат до днес. Неотдавна този часовник бе продаден на търг за 11 милиона долара.

1. 201-carat Chopard - $25 милиона


Най-скъпият часовник в света прави впечатление повече като произведение на ювелирното изкуство, отколкото като механизъм, който и без това заема минимална площ. По-голямата част е окупирана от изключително редките розови, жълти и сини брилянти. Най-големите камъни са разположени върху капака над циферблата, а по-малките по гривната. След като на аукцион достигна до цената от 25 млн. долара този часовник въплъти поговорката „Времето е пари”.


„Живот в роли“ увенчава честването на 80 години от рождението на Катя Паскалева

„Живот в роли“ увенчава честването на 80 години от рождението на    Катя Паскалева Актьорите от театъра в Пазарджик ще прочетат спомени, бел...