неделя, 29 юни 2014 г.


Стана Катич, Кейт Бекет от „Касъл“, специално за „Преса“:

Убийте ме, не знам какво ще се случи в сериала!

Магдалена ГИГОВА

 
Стана Катич, по-известна в България като Кейт Бекет от сериала „Касъл“ даде специално интервю за „Преса“. Срещата бе в атинския хотел „Астир палас“, където актрисата разговаря с балкански медии. Естествена, усмихната и внимателна, Стана отдели на всеки точно по 15 минути, за да има равноправие.
Кариерата на Катич започва в театъра, където играе в класически пиеси като „Чайка“, „Ромео и Жулиета“ и „Ричард Трети“. Тя дебютира в сериалите „Спешно отделение“ и „Военна прокуратура“ и участва в доста телевизиионни поредици като „От местопрестъплението. Маями“, „24 часа“, „Герои“ и „Щит“. През 2007 г. Стана е поканена от известния режисьор Робърт Бентън за филма „Любовен пир“, в който има гореща любовна сцена с другата главна героиня (в ролята Селма Блеър). Близостта им вдига голям шум, който кара Стана Катич да признае с усмивка: „Репетирахме в отделна стая. Двете погледнахме леглото, спогледахме се една друга и започнахме да се целуваме. За първи път се целувах с жена и признавам, че ми се стори доста възбуждащо. На снимачната площадка си прекарахме чудесно, но с ръка на сърцето мога да кажа, че там отново се убедих - аз съм 100 процента хетеросексуална.“

Актрисата участва с Олга Куриленко и Даниел Крейг във филма за Джеймс Бонд „Спектър на утехата“. През 2010 г. партнира на Ричард Гиър в „Само за влюбени“, а в „Отмъстители“ - на Ева Мендес, Скарлет Йохансон и Морган Фриймън. Но истинската популярност идва с „Касъл“, който й донася наградата за най-любима драматична актриса в сериал през 2014 г.
Преди интервюто със Стана в Атина всеки от журналистите бе уведомен да спазва правилата на „Дисни“ - никакви въпроси за политика, религия и личен живот.
Вестик „Преса“ благодари на „Фокс България“ за предоставената възможност.
- Стана, вие много се гордеете с балканските си корени. Моля ви, разкажете нещо повече за тях.
- Родителите ми са родени през една река един от друг и това е реката Цетина, която се намира на Далматинското крайбрежие. Имам роднини в Сърбия, Черна гора и Хърватия и се радвам на възможността да пътувам и да ги посещавам. Това са наистина прекрасни места - много често ходех там през лятото, когато бях малка. Тези места имат богата история, която все още е автентична. И в днешно време цари провинциален дух, животът е прост, а земеделието истинско и това е много очарователно.
- Всички места, които изброихте са съседни на България. Били ли сте някога у нас или все още не?
- Да, била съм.
- Наистина ли?
- Да, бях в София и много се забавлявах. Всъщност срещнах се с един български скулптор. Синът му се казваше Тодор или Теодор. Той е направил една страхотна скулптура на жена, която се намира на булевард в централната част на София. Беше страхотно. Бях в София по работа и имах възможността да пътувам в района. Много хубаво си прекарах. (Стана говори за Тодор, син на скулптура Георги Чапкънов, който е автор на фигурата на света София срещу ЦУМ. Тодор Чапкънов работи като режисьор в САЩ и снима филми за различни компании - б.а.)



- Вероятно не знаете, че в България „Касъл“ е много популярен сериал. Дори книгите „написани“ от Ричард Касъл за Ники Хийт са преведени. Въпросът ми е: обикновено филмът завършва със сватбената целувка на главните герои. Кажете какво ще се случи през седмия сезон? Защото създателят на сериала Андрю Марлоу обещава много интересни изненади. Издайте някоя от тях!
- Да ви кажа честно - не знам! В момента снимам филм във Флоренция и дойдох за малко тук, за да се срещна с журналисти от балканските страни. Всички, дори и аз не знаем какво ще се случи в седмия сезон. Това е истината. Ще се върна в Лос Анджелис и ще започнем снимките към средата на юли - така че още дори не са ни раздали сценария. Наистина нямам представа, но съм убедена, че ще го направят интересно.
- Готова ли сте за бебе? Имам предвид Кейт Бекет.
- Мисля, че героинята е, не знам. Съгласна съм с каквото решат да направят с Кейт Бекет. Струва ми се, че продуцентите го искат. Или пък Касъл и Бекет ще се оженят първо? Само гадая. Не знам какво ще измислят.
- Сериалът е изпълнен с чувство за хумор. Споделете някоя забавна случка зад кадър.
- О, ние много се смеем и на снимачната площадка, и зад кадър. Неотдавна снимахме епизод, чиято тема беше 70-те години на ХХ век. Един от героите, изигран от Джон Полито, умствено е останал в 70-те години и ние трябва да се преструваме, че също сме в тази епоха, за да вземем показанията му. Всички са облечени с типичните за онова време дрехи, танцуват на съответната музика, изобщо... положени са всички усилия, за да изглежда така, все едно сме в 70-те години. Една от сцените беше в дискотека, типична за епохата. След един от епизодите към мен се приближи мъж, който смътно ми изглеждаше познат и ме заговори. Аз го погледнах и не знаех кой е този човек. Опитах се да си припомня откъде ми е толкова познато неговото лице. Помислих си дали не е някой, с когото съм снимала филм навремето. Все пак много приятелски ми говореше, но с тези дрехи и прическа изобщо не можех да се сета. Оказа се, че това е Сиймс Девър, с когото вече шест сезона играем в „Касъл“. Той е в ролата на полицай Кевин раян - дето са двойка с Еспозито. Наистина много се изненадах! Има много забавни моменти зад кадър докато снимаме тематичните епизоди. Както се вижда, понякога собствените ми колеги ме шокират.
- Кейт Бекет е екшън героиня. Вие също приличате на такава. Увличате се по лов със соколи, стрелба с лък, конна езда, тренирате карате... Но характерът ви покрива ли се донякъде с този на героинята ви? Или не чак толкова?
- Мисля, че в процеса на създаване на един герой, влагаш много от собствения си свят. Личността ти влияе върху режисьорите и авторите на текста. Кейт е измислена фигура, но си приличаме на външен вид и аз много й се възхищавам. Тя е един интересен образ. Бекет е много честна, силна и се бори за справедливост, което я превръща в герой в моите очи, така че е много хубаво да играеш такава героиня. Но и не е перфектна, което позволява на хората да се припознаят по-лесно с нея. Кейт има недостатъци, което я прави по-правдоподобна.
- И в нея има малко от вас?
- Мисля, че у мен има части от нея, от които аз вземам пример, както и такива, които са част от процеса на създаването на героинята.
- Любимите ви книги са „Зорба гъркът“ и „Майсторът и Маргарита“. Те са много мъдри и философски. Защо предпочитате такъв тип четиво? Може би това е дълбоко заложено в душата ви?
- Зорба гъркът е феноменална история, той е вдъхновяващ герой и беше страхотно да се види как шефът му бавно се променя, колкото повече време прекарва със Зорба. Беше чудесно да се проследи своеобразната любовната история между тези два персонажа, които стават приятели. Книгата е невероятна! А „Майсторът и Маргарита“, разбира се, е друг тип любовна история, която прескача в необикновения сюрреалистичен свят. Има толкова много ироничен хумор в тази книга.
- И малко черен.
- Да, определено има черен хумор. Но тези книги са само част от книгите, които съм споменавала. Обичам да чета и имам цял списък с любими книги, а тези са просто две от многото, които обичам.
- Чели ли сте някога книга на български автор?
- Не знам дали съм чела. Имам предвид може и да съм, но да не съм знаела ,че е български. Един от любимите автори от Балканите е Иво Андрич, който има Нобелова награда за литература.
- Моля ви, разкажете ни за вашата благотворителна дейност, защото се занимавате с много каузи, но те не са много популярни в България. Вашата героиня е известна, но личните ви пристрастия не са.
- Подех инициатива, наречена „Алтернативно придвижване“, чиято цел е да накара хората да да не използват колите си толкова много. Може би за много европейци това звучи нормално, но в Лос Анджелис автомобилите са неизменна част от обществото ни, всичко се върти около колите, целият ни живот. Докато пътувах из цял свят, ми се стори, че развиващите се страни винаги гледат в посока на създаването на точно такова общество, въртящо се около автомобилите. Ето защо целта на този проект беше да подтикне хората да се придвижват с автобус, да вземат градския транспорт, да карат колелo, да ходят пеша поради многото прекрасни предимства, които тези активности предлагат. За мен като актриса това беше чудесен начин да почувствам, че правя нещо значимо за страната си и за себе си. Всичко това помага и на местните икономики, допринася за здравето на хората, за опазването на околната среда...
Когато се интегрираш в града, ходейки пеш или ползвайки обществен транспорт, започваш да го опознаваш по-добре. Защото, когато пътуваш на по-бавни обороти, ти всъщност срещаш хората, които притежават малък бизнес по пътя ти, разговаряш с тях. След това започваш да забелязваш прекрасната архитектура, парковете, цветята и всичко е толкова вдъхновяващо. Пътувала съм изключително много. Била съм в държави като Монголия и Перу. Някои от тези страни са в преходен период. Те преминават от един вид икономика към друг и докато се придвижват към следващата стъпка от техния икономически цикъл, невинаги мислят за инфраструктура. Мисля, че подтиквайки страната и нейните граждани да помислят малко повече за инфраструктура, се създава благоденствие. Защото градовете винаги са съществували, но колите - не. Така че, когато мислиш за даден град, за създаването на общество и хора, които са загрижени за средата, в която живеят и за създаването на сигурен и позитивен свят, е хубаво да се намери баланс между двете - между придвижването с кола и придвижването пеша.
Другите проекти, в които се опитвам да участвам, са свързани с подпомагането на деца в нужда. Свързвам се с болници и сиропиталища или различни видове благотворителни организации, които се грижат за създаването на положително въздействие на изкуството и околната среда, които да оставят положителен отпечатък върху живота на децата.
- Звучи страхотно! Вие сте и талантлива певица. Имате ли планове да запишете албум?
- Бих била щастлива да направя албум, но нямам никакви планове за това. Един ден било прекрасно. Но аз просто се забавлявам, пеейки, доставя ми удоволствие да пея за себе си.
- Под душа?
- Да, точно, под душа! Засега.
- Моля ви, кажете нещо специално за българските си зрители.
- Бих искала да поздравя всички български зрители. Бих искала да им благодаря за това, че гледат „Касъл“ и че ме „придружават“ в това изключително невероятно пътуване.
Лексикон

Родители
Баща - сърбин, майка - хърватка. Заминават за Канада с 1300 долара, успяват да развият собствен бизнес и да изучат 6 деца.

Образование
Завършва гимназия в първите 10 на випуска. Случайна покана за участие в студентски филм я отклонява от „сериозните“ науки, които изучава в университета - международни отношения, биология и дизайн.

Езици
Освен английския Стана говори сръбски, словенски, хърватски, френски и италиански.

Спорт
Баскетбол, плуване, бейзбол, футбол, конна езда, лов със соколи, стрелба с лък, йога.

Хоби
Археология и астрофизика, моден дизайн. След участието в американския „Денсинг старс“ се увлича по фламенкото. Изучавала е и бели денс, както е английското име на кючека.

Книги
„Зорба гъркът“ и „Майсторът и Маргарита“.

Занимания
Собствена продуцентска компания Sine Timore Productions, което в превод от латински означава „Без страх“.









Няма коментари:

50 писателски адреси в една книга! Пътеводител из Стара София с Виктор Топалов

  Виктор Топалов води читателите по писателски адреси Виктор Топалов, за когото разказите за Стара София са кауза ще представи новата си кни...