В списание Galerie френският арт критик Каролин Ру нарежда българския павилион на пето място сред шестте най-забележителни адреса от Биеналето на изкуствата във Венеция, които ценителите не бива да пропускат.
Списанието Galerie е основано през 2016 година от Hudson Publishing LLC. Адресирано към читатели с трайни интереси в изкуството и дизайна, то излиза пет пъти годишно. Целта му е да информира и вдъхновява като представя само най-доброто от двете направления в световен мащаб. Както и да запознава културната общественост със завладяващи творчески таланти и интригуващи арт дестинации.
Galerie се предлага в обекти на Hudson News по целия свят, както и в избрани павилиони за вестници, частни авиационни терминали и на водещи събития за изкуство и дизайн.
В материала си Каролин Ру изброява достойнствата на павилионите, които са й направили впечатление: на САЩ, Япония, Канада, Бенин, България и Нигерия.
Ето какво пише известната авторка за инсталацията, сътворена от Лилия Топузова, Красимира Буцева и Джулиян Шекерян под кураторството на Васил Владимиров: „През комунистическата епоха 1945-1989 г. хора изчезват в България всеки ден, арестувани по подозрение за инакомислие и дори за малко по-необичайно поведение, те са отвеждани в ужасяващи работни лагери.
„Там шест или седем души умираха всеки ден“, спомня си глас.
В сграда близо до моста Академия, кураторът Васил Владимиров е пресъздал набор от домашни интериори – български дом от времето на комунизма, където истинските спомени за преживените ужаси се предават чрез високоговорители. Гласовете са на оцелели или на хора, изгубили близки. Кафявите мебели, сламените дюшеци и оскъдните бюфети на скромния български бил от онова време създават у посетителите тъжно, но вълнуващо преживяване.
Няма коментари:
Публикуване на коментар