неделя, 19 юли 2015 г.

Реклами за добър апетит

Няма спор - в последните десетилетия за българското семейство телевизорът е истинското домашно огнище. На мнозина без екрана дори им куца храносмилането. Много по-опасни за него обаче се оказват рекламите, с които ни атакуват в праймтайма.
Тъкмо сте се разположили с домочадието пред салатката и питието и аха да си пожелаете „Добър апетит!“, мъченически простенва мъж. „Простатата ми алармира“ - и се запътва към място, откъдето звучи изразителен шум на тоалетно казанче. Едва ви е минал потресът на въображението, при първата хапка ви призовават да спрете диарията. И се зареждат едни дамски превръзки с крилца или без, шампоани против пърхот и мазила срещу гъбички... дори За да се примирите с тази психоатака на екрана, цъфва другият любимец на рекламистите - запекът. Веселото тракане на прибори спира, сблъскало се с яростно пъшкане. Човекът от телевизора получава облекчение. Хранещият се срещу него - не.
Ами всички онези хранителни добавки, които ви обещават да станете млади, здрави и красиви? Те също залагат на детайлната биология - газовете изпълват кореми до спукване, циститът кара клети женици да носят лаптопа си в тоалетната, напрегнати погледи подсказват занемарена стомашна флора...
Рекламите за препарати против бълхите на домашния любимец са направо приятна подправка към ордьовъра на фона на „паренето и сърбежа в интимната област“, увенчано с широката усмивка на доволна жена, очевидно скарана с хигиената и личните предпазни средства при секс. В разгара на лятото натрапчивият аромат на пот плътно се стеле от екрана. Дори и с противогаз по-чувствителните души усещат с какво трябва да се преборят десетките марки дезодоранти. А капките пот, обсипали мускулите на иначе хубавичка мома от екрана, всеки миг ще пръснат в чиниите. Докато сме на темата - всички препарати за тоалетни чинии също се натискат за изява в най-гледаното време. И така семейната вечеря минава под акомпанимента на тоалетното казанче. Без майтап! Но и това не е всичко, както се казва в една додеяла ни реклама за телешоп. Купонът продължава с вариации на напукани пети и пъпки. Най-ярък апетитоубиец обаче са хемороидите! Особено за хора с по-разюздано въображение.
Преди малко повече от година СЕМ апелира „да бъдат ограничени по време на вечеря натуралистичните реклами, в които се представят физиологични дейности“. Не че от регулатора са се сетили сами - просто били засипани от жалби на гнусливи зрители, потресени от биологичния ефект на рекламите в традиционните часове за хранене на българското семейство. Законът за радиото и телевизията оставял казуса на саморегулация, разбирай самотек. Рекламният бранш явно не схвана намека.
Ще кажете, че за спасяване от натрапчиви физиологични слогани си има дистанционно. Ама човек е седнал да вечеря със семейството си, а не да управлява дискотека.



Няма коментари:

Легендарният хипхопър Rob Money от C- BLOCK подари шапката си на кобилата Грация

Световни звезди имат любимо място в България, кончета им правят компания Емблематичният хип-хоп изпълнител Rob Money от C- BLOCK посети Конн...