За трета
поредна година инициативата Teaching Alpha стартира номинации за иновативни
български учители и практики.
Кампанията
започва с леко закъснение, поради непредвидените обстоятелства в страната, но
според инициаторите, точно сега най-ярко биха се изразили успешните начини за
модерно обучение.
„Кризата в последните седмици изправя образованието
пред истинско предизвикателство- споделя Георги Василев, един от основателите на Teaching
Alpha- Във времена като тези, когато ситуацията ни тества до краен предел, е
още по-важно да сме подготвени за следващата стъпка в образователния процес и
иновациите, които учителите предприемат.“
Номинациите
за преподаватели, успели да внедрят
иновативни практики и методи в своите часове, се приемат до 24 май. Всеки ученик или родител може да предложи име и да даде кратка
обосновка на това, защо посочва съответния учител, чрез специалната форма за
попълване на сайта www.teachingalpha.org
От всички
предложения, след подробно проучване и обсъждане, екипът на Teaching
Alpha ще селектира
и финалистите за 2020 г., чиито методи са различни, по-продуктивни и успешни.
Te ще бъдат наградени на 15 септември-
първият учебен ден от новата 20/21 учебна година.
Припомняме, че в миналото издание
на кампанията се излъчиха двама учители, с работещ иновативен подход:
Хортензия
Морозова- ОУ „Неофит Рилски“- с. Обнова https://teachingalpha.org/hortenzia-morozova-finalist-teaching-alpha
и Калинка
Русалова- ОУ „Васил Левски“- гр. Пловдив https://teachingalpha.org/kalinka-rusalova-finalist-teaching-alpha
А през 2018 г.
отличените учители бяха трима:
Зорница Велинова- 91 Немска езикова
гимназия
“Проф. Константин Гълъбов”- гр. София
https://teachingalpha.org/zornica-velinova-uchitel-teaching-alpha
Чавдар
Тошков- МГ „Гео Милев“- гр. Плевен
https://teachingalpha.org/chavdar-toshkov-finalist-teaching-alpha
Елка
Колева- ОУ „Васил Левски“ – гр. Разград
https://teachingalpha.org/elka-koleva-teaching-alpha-2018
За Teacing Alpha
Teaching
Alpha е проект създаден от група ентусиасти- страстни привърженици на адекватното
образование и навлизането на иновациите в него. Проектът се издържа от лични
средства, предоставени от членове на екипа. Идеята на инициативата е да
поощрява добрите практики в държавното училище и да открие и награди учители,
осъзнали нуждата от нововъведения в образователния процес.
Създателите на Teaching Alpha разбират,
че една от причините българското образование да
не се развива в позитивна посока е неадаптираният процес към новите поколения.
Така наречените „алфа деца“, родени след 2010 г., имат съвсем други потребности и начин на
мислене, асимилират информацията по различен начин. Учителите са модерните
рицари, които всекидневно, в класните стаи, би трябвало да разработят и
приложат адекватни образователни иновации, за да сме готови за по- ефективното
обучение на тези деца. И когато учениците
са ангажирани адекватно и усвояването на учебния материал е ползотворно, си
заслужава техните учители да получат по-голяма видимост, а методът им- споделен
пред повече хора.
Смисълът в
ежегодната награда е от една страна да стимулира иновативните учители да
продължават да прилагат своите методи и разбирания, а от друга - да популяризира внедрените иновативни и
успешни практики на обучение сред техни колеги с цел използването им в по-голям
мащаб.
Няма коментари:
Публикуване на коментар