вторник, 6 юни 2017 г.

Последен писък - грим за мъже

Роналдо не излиза без да е изравнил тена си с BB-крем, Джони Деп ползва очна линиа, а Джаред Лето подчертава очите си с черен молив

Първоначално законодателите на модата свалиха полите от жените и ги надянаха на мъжете (спомни си за Джон Галиано и плачи). Новата тенденция е да научат силния пол да се гримира.
Брадатата и изрисувана победителка в Евровизия Кончита Вурст не отприщи шлюзовете и не стана пример за широките народни маси в разкрасяването с декоративна козметика. Но все пак това странно същество на жена, заблудила се да се окаже в мъжко тяло, бе по-скоро отблъскващо, а не чак толкова привлекателно, че да повлече крак.

Още през 2008 година дизайнерът-провокатор Жан-Пол Готие пусна мъжка линия с гримове „Мосю”, която съдържаше всички необходими аксесоари за разкрасяване на средностатистическия господин – моливи за очи, спирала, фондьотен и руж.
Преди близо 10 години от тях се възползваха единствено любителите на скандалния имидж. Пет години по-късно моделиерът Том Форд реши да поглези метросексуалните с почистваща пяна, овлажняващ гел, коректор за прикриване недостатъците на кожата на лицето и бронзант, създаващ ефектен загар.
Така предразположен, силният пол се хвърли съм новото в козметиката като скраб за мъжко дупе и молив за подчертаване на веждите. Изобщо господата се хванаха за четчици, тампони и прочие инструмевнти, предназначени доскоро само за дамите.

Сензацията на 2016 година се оказа 17-годишният визажист от Ню Йорк Джеймс Чарлз, избран за рекламно лице на козметичната марка Cover Girl (“Момиче от корицата”) за първи път в историята на бранда.  Идеално гримираният юноша вече има свой канал в Ютюб, страница в социалната мрежа за снимки Инстаграм. И на двете места той дава уроци по грим за младежи, изявява се и като модел. ,идеально накрашенного парня свой канал на интернет-видеосервисе “Ютьюб“ и страничк Чарлз е убеден, че мъжът трябва да изглежда добре и да изразява себе си творчески.

За първия си албум той се снима в пълно бойно снаряжение и оцветение – сенки, туш на миглите, руж, фондьотен, пудра плюс умелото им използване.

Влогърът Мани представя спиралата за мигли The Colossal Big Shot. Неговият видеоканал има повече от 2 млн. абонати и последователи.  Младежът се бори за правото на мъжете да ползват декоративна козметика и пуска обучаващи филмчета за начинаещи в грима.

В Русия популяризатор на макияжа е московският блогър Андрей Петров. Той системно посещава козметик, слага червило на устните си, прави си маникюр и си слага ботокс, вечер ползва маски и не излиза от къщи без грим. В своя Инстаграм Петров пише за себе си „Живея извън шаблона, правя си макиаж”. Всеки ден той пуска постове за новите нюанси на червилата, начини за удължаване на миглите, грижи за косата и лицето. И всичко това се следи от половин милион абонати.

Особено ярки звезди

Първите, които обилно използват грим още през 70-те и 80-те години на ХХ век са група „Кис”, но по онова време те и Алис Купър са ярко изключение.

През 90-те британският премиер Тони Блеър, подучен от пиарите си не излизаше  за обществен ангажимент без фондьотен, за да изглежда кожата му гладка, а той млад и свеж.

Днес актьорът Джони Деп използва черен молив  не само на екрана, а и в обикновения си живот, за да очертава очите си. Започнал е да го прави още след първия епизод на „Карибски пирати” в ролята на Джак Спароу.


Солистът  на група „Плацебо” Брайън Молко трудно можем да си представим без  т.нар. smoky eyes – опушения грим около очите.

Певецът Фарел Уилиямс, автор на тоталния хит „Хепи”  щателно украсява долния си клепач с тъмен  молив

Актьорът Джаред Лето обожава сенките и тъмната спирала, с които подчертава яркосините си очи.

Футболистът Кристиано Роналдо за всички важни мероприятия изравнява тена на лицето си със специални BB-кремове и също гримира очите си.

А певецът Адам Ламбърт вече не може да мине без розов гланц за устни.

Българо-руската звезда Филип Киркоров също почти постоянно ползва течна очна линия за очите си и не жали средства за най-доброто на пазара.


Няма коментари:

Черен петък за круизи на Celestyal с неустоими оферти от 359 евро на човек за седемдневен круиз

Celestyal стартира кампания с неустоими оферти от 359 евро на човек за седемдневен круиз Чер ен петък с примамливи оферти се задава и в Cele...