неделя, 15 ноември 2015 г.

Дизайнерът на Дилма Русеф прави Академия за музика, мода и кулинария у нас

Оскар Шире облича още Джордж Клуни, Селин Дион, София Лорен и Риана

Магдалена Гигова


- Г-н Шире, каква е причината да дойдете в България, освен приятелството ви с Дариана Куманова, която е доцент в музикалната академия на Сан Ремо и преподавател по музика на вашия приятел Давиде?
- В София ме доведе и един мащабен проект – създаването на Академия за мода, музика и кулинарно изкуство за млади творци. Имах среща в Столична община и получих обещание за подкрепа.
- Вие самият готвите ли, свирите ли на нещо?
- Готвя. Не пея, но съм съм близо до музикалното изкуство. Благодарение на Андреа Бочели и много други изпълнители моята модна къща доби известността, на която се радва в момента.
- Андреа Бочели е не само ваш клиент, а и близък приятел.
- Да. С него се познаваме от години. Станахме истински приятели още след третата среща. Много съм близък и с втората му съпруга Вероника Берти Бочели. С нея се чуваме постоянно. След музиката Андреа най-много се прехласва по храната.
- Вие ли готвите на Бочели?
 - Не той готви за мен, а аз ям. Андреа е невероятен кулинар. У тях само той влиза в кухнята.
- Кое е любимото ви ястие, приготвяно от оперния певец?
- Ще ви кажа какво е последното, защото не мога да определя, кое е любимото. Преди десетина дни той ми поднесе специално правени за него екологични тортелини, които Бочели готви в бульон. Хапнахме ги у тях и бяха превъзходни. Андреа ме научи да ям салата от ситно нарязан суров карфиол с балсамов оцет и зехтин. Хареса ми, макар да подходих първоначално с недоверие. 
- Вашите модели са разделени на различни колекции – бял, черен, златен етикет (малко като при уискито). От тях излиза, че сте еднакво добър и в мъжките, и в дамските облекла. Кои ви е по-приятно да съдзавате.
- Това е все едно да попиташ един родител сина си ли предпочита, или дъщеря си. Има моменти, в които момичето ти дава повече радост, и обратното в друг миг момчето те вдъхновява повече. Обичам ги еднакво и не мога да ги разделя.
- Дизайнерите душа дават да работят за звезди, за да станат известни. Защо знаменитости като Джордж Клуни, Селин Дион харесват вашите тоалети? В последния си клип Риана сменя три от тях.
-  Не знам дали сте виждали проекта в Сентрал парк в Ню Йорк, в който Селин Дион поиска с Бочели да изобразят италианското знаме. Те двамата бяха облечени в бяло, първият сопран в зелено, а първата цигулка в червено.

- При едно малко разместване можеха да направят и българското знаме...
(смее се) -  Като нищо! Между другото имам огромна връзка с България. Вероятно при предишно мое прераждане съм живял тук. Доста разбирам езика, без да знам нито една дума, чувствам се като у дома си, а и съм много близък приятел с президента на Бразилия Дилма Русев, който има български корени.   
- Как се запознахте с нея?
- В Бразилия, благодарение на моя приятел Давиде Карбоне. Той е певец, чиито продуцент е Бочели. Доста често участва в негови концерти. На стадиона в Сао Паоло при началото на турнето на Андреа, Давиде така изпя бразилския химн с голям симфоничен оркестър пред 30 000 души и телевизионни камери, че медиите после разтръбиха „Вложи толкова сърце и жар, повече дори от бразилец”.  Дилма Русев ни покани на среща, харесахме се и така започна нашето приятелство. Имаме къща в Бразилия и всеки път, когато ходим се виждаме.  
- Около вашето име имаше голям скандал на изложението за естествени кожи в Милано – бяхте бит и арестуван.
- Така е. Но първо искам да напправя комплименти на вашата държава, защото аз съм изключителен поддръжник на екологията и зеленината, а у вас всичко е изключително зелено. (Оскар бе отседнал в къщата на Дариана Куманова в Бояна, в която в „Под прикритие” снимаха сцените от дома на Джаро - б.а.).
 Искам да подчертая, че в моите модели абсолютно не използвам никакви животински продукти. Дори подметките на обувките, които по принцип се правят от гьон, изработвам от екологичен материал по последна технология, който лесно се разгражда и не замърсява природата. Аз използвам само т.нар. „интелигентна коприна”. При нея бубите не се хвърлят в гореща вода, за да се извлече нишката, а се отделят и се оставят да живеят. Тя  е много по-скъпа от обикновената. В спалното бельо, което създавам често участва и дървесно лико, преработено така че да се превърне в плат.
Аз съм един от малкото стилисти, които членуват в международната организация за защита на животните PETA. Бях поканен на изложението за естествени кожи да покажа свои модели с три манекенки, но използвах поканата единствено като предтекст да бъда допуснат вътре. Момичетата бяха облечени в рокли от естествени цветя като символи на пролетта с наметнати върху тях пелерини. Когато застанаха пред камерите обърнаха плащовете си, а от вътрешната страна беше написано на много езици, вкл. и на руски „Модата с естествени кожи е мода на убийци”, с  червени букви, от които сякаш се процеждаше кръв. Викахме „Отвращаваме се от вас, носите трупове върху себе си”. Да го направиш на изложение за естествени кожи се изисква голам кураж. Някои ми се подиграваха, но други направо ме пребиха, накрая ме изведоха с полиция и ми наложиха глоба. Но пък застаналите пред залата 400 демонстранти аплодираха.
- Вие самият имате ли домашни любимци?
- Осем кучета в Бразилия, 29 котки в Милано.
- Да се върнем към началото на разговора – проекта за Академия за музика, мода и кулинария в София.  Какво ви е необходимо, за да започнете?
-  Преди всичко търсим красива и представителна сграда. Столична община е много заинтересувана от развитието на младите таланти както и от идеята да промени облика на София чрез създаването на такова средище за стимулиране на дарования. Така ще бъдат представени пред света, а не да останат на местно ниво.
- Всяка втора неделя от месеца вие предоставяте своето ателие, което е в центъра на Милано, точно срещу „Ла скала” и катедралата „Дуомо”, на млади художници от Брера. Ще се намери ли място и за български творци?
- Аз прегръщам идеята и искам да приема млади български творци в моето ателие. Ще се радвам да бъда полезен на много ваши артисти, които да излагат творбите си при мен.
-  Когато си постигнал нещо да искаш да го споделиш с младите е духовна щедрост.
- Мисля точно като вас. За мен е много важно, че успявам да науча тези творци на много неща, но и да получа вдъхновение от тях. Целта ми е Академията в София да не е само българска, а и европейска. От цял свят да идват студенти да се учат.   
- Вие не обичате да разказвате за звездните си клиенти, но тъкмо те могат да привлекат младите творци към вас и вашата инициатива?
- Андреа ми е приятел и ми е по-лесно да го споменавам. Аз наистина обличам и кралски особи, но не мисля, че е редно да цитирам имената им. Но пък мога да ви издам нещо, което никой не знае – грижех се за София Лорен при една фотосесия в къщата на Армани. Тя е изключително красива жена и тук възрастта няма нищо общо. София държи сама да си прави косата и се гримира без чужда помощ. Не позволява на никой да я пипне. Фотографите имаха страшни проблеми, защото кичурите й стърчаха и правеха ужасни сенки, а тя ги втвърдяваше с все повече и повече лак. По отношение на моите дрехи обаче нямаше никакви възражения – щом има достатъчно голямо деколте тя е щастлива!



Няма коментари:

Легендарният хипхопър Rob Money от C- BLOCK подари шапката си на кобилата Грация

Световни звезди имат любимо място в България, кончета им правят компания Емблематичният хип-хоп изпълнител Rob Money от C- BLOCK посети Конн...