неделя, 12 януари 2014 г.


Календарна истерия
Магдалена Гигова
Светът полудя по календарите от 1986 г.! Защо ли? Просто те са клонинг на годишниците за 2014-а. Би Би Си обясни необичайната винтидж мания с това, че дните от седмиците напълно съвпадат през двете години. Многобройни любители на парадоксите наддават в eBay за вехтия календар, за да си го ползват през настоящата година. Интересното е, че и сегашната, и „възкръсналата“ 1986 г. започват и завършват в сряда.
Цените онлайн започват от 21,99 долара за бройка и удрят тавана със $100. От истерията се възползваха и създателите на знаменития календар на италианската компания „Пирели“, които решиха да публикуват фотографии, правени от легендарния Хелмут Нютън за изданието през 1986, но невлезли в него.
Календароманията не е от вчера. Споменатите вече „гумаджии“ от „Пирели“ са превърнали годишника си в култ за любителите на дамските извивки и го поддържат вече половин век. Не по-малко атрактивен е календарът на „Кампари“, който също не се продава, а се подарява и тиражът му е ограничен до 9999 броя. По света почти няма тираджийска кабина без снимки от любимото на мъжете издание с мацки по бански костюми „Спортс илюстрейтид“.
„Пирели“
Юбилейно навлечени
 
Юбилейният 50-и календар на „Пирели“ събира най-красивите жени на планетата, но за голямо разочарование на мъжете първите „изтекли“ кадри бяха на доста облечените Миранда Кер, Алесандра Амбросио, Хелена Кристенсен, Каролина Куркова, Алек Уек и Исабели Фонтана. Фотографи са Петер Линдберг и Патрик Дюмаршулие. Подборът потвърждава максимата, че ако са те поканили да снимаш или да се снимаш в календара на „Пирели“, значи си достигнал върха в професията. Момичетата са облечени еднакво в черно и бяло и единствено африканката Алек Уек изпъква на фона на пясъчния бряг. Музиката на „Ред хот чили пепърс“ озвучавала фотосесията.
Юбилейната си 2014 италианците отбелязват достойно в ретро стил, със стилни черно-бели снимки в духа на неореализма на Фелини и Пазолини, а търсенето на календари от 1986 г. се оказа дюшеш за тях. През 1985 г. „Пирели“ поръчват две фотосесии. Една на Бърт Стърн, а друга на прочутия Хелмут Нютън. Той снима момичетата край ръмжащите зверове на Гран при в Монако и в Тоскана. Навремето предпочитат творбите на Стърн, но сега издават фотографиите на Нютън. Да притежавате това полиграфическо бижу обаче, ще можете, ако сте близък партньор на компанията.
Първият календар на „Пирели“ се появява през 1964 г. в нищожен тираж и затова в момента не може да го притежавате, освен ако не сте държавен глава или президент на световен конгломерат. Първият фотограф е самият Роберт Фриман, официален фотограф на „Бийтълс“. Следват го истински икони за студийната фотография - Брайън Дъфи, Франсис Джакобети, Берт Щерн... Модели през годините са били Наоми Кембъл, Синди Крауфорд, Кейт Мос, София Лорен, Пенелопе Крус, Мила Йовович, Хайди Клум, Адриана Лима, Мена Сувари, Жизел Бюндхен, Наталия Водянова, Дженифър Лопес, Британи Мърфи, Хилъри Суонк, Наоми Уотс и др.


 
Кампари“
Ума Търман в червено
Представянето на календара на „Кампари“ произведе ефект като осколочна граната. Една от най-блестящите актриси на Холивуд - Ума Търман, представя „12 празника по света“ (Worldwide Celebrations). Облечена в запомнящи се огненочервени рокли на Версаче, Стела Макартни, Зак Поузен с бижута на „Шопар". Автор на снимките е модният фотограф Кото Болофо, известен с живите си и динамични образи. Той е роден в Южна Африка, израснал е в Англия и живее във Франция. Затова като никой друг може да почувства различните култури и да предаде в календара усещанията си от празника Марди Гра в Ню Орлиънс, Деня на мъртвите в Мексико, фестивала на тангото в Буенос Айрес...Тиражът на каледара на „Кампари“ е 9999 екземпляра, които ще се разпространяват сред приятелите и партньорите на марката. В чест на „края на света“ темата в изданието за 2012 бе „Сбогом на суеверията“. В него главна героиня бе Пенелопе Крус. През годините в тази роля са били Ева Мендес, Олга Куриленко, Джесика Алба, Салма Хайек, Мила Йовович, Бенисио дел Торо.

 Спортс илюстрейтид“

Гаджето на Роналдо по бански
Любителите на жежката еротика всяка година чакат с нетърпение календара на американското списание „Спортс илюстрейтид“, за да видят любимите си модели по бански. Върху обложката е надарената актриса и модел Кейт Ъптон, а отделните месеци са представени от известни красавици като Ирина Шейк (годеницата на Кристиано Роналдо), Кейт Бок, Джесика Перес, Алиса Милър, Наташа Бернард , Синтия Дикър.


Наши волейболистки търсят спонсор с календар

Волейболистките на ЦСКА се съблякоха за еротичен календар. Момичетата позираха пред обектива на Надя Джамбазова и изданието ще се появи до две седмици.
Идеята за естетската еротична фотосесия е на помощник-треньора на отбора Антонина Зетова, една от най-добрите ни и успели състезателки. „За съжаление женският волейбол не се радва на голяма популярност у нас, споделя с горчивина Антонина. - Момичетата играят пред празни трибуни в залите, дори дербито „Левски“ - ЦСКА не събира достатъчно публика. Мъжките национали играят пред 30 000, ние едва успяваме да съберем 30 души. Как тогава да привлечем спонсор?! Затова реших да обърнем внимание на отбора чрез календар“, допълни Зетова. Така тя ще привлече вниманието на обществото и ще популяризира спорта по нетрадиционен, но красив начин.
Само едно от момичетата не е навършило 18 години и при него голотата е само загатната. Нито една от състезателките не е питала родителите си за разрешение, а които имат гаджета, просто са ги уведомили за участието си.
„Начинанието бе ново и интересно. Беше ни забавно да се снимаме за календара, защото е нещо различно от това, което сме правили до този момент. Възможно е да не се приеме добре от хората, защото ще има и такива, които ще критикуват фотосесията“, заяви волейболистката Кристияна Петличка.
Фотографът Надя Джамбазова призна, че волейболистките на ЦСКА са се справили много добре със снимките и са дали всичко от себе си.
От години подобни инициативи има предимно в Италия и Германия, където мъже и жени популяризират волейбола. Волейболистките не са първи в България с еротична фотосесия. Преди няколко години подобни полуголи снимки предизвикаха фурор в мъжкия футболен отбор на ЦСКА. Тогава по гащи лъснаха Мартин Тошев, Кирил Котев, Иван Иванов, Иван Караджов, Александър Бранеков, Янко Сандански, Павел Виданов, Даниел Беконо, Фелипе да Коща, Владислав Златинов и Венци Велинов.


Ивет фешън“

Родени през 90-те



Петнайсетото издание на емблематичния за България календар на модна агенция „Ивет фешън“ носи многозначителното име „Родени през 90-те“. Не само защото седемте най-успели по света манекенки на агенцията, които позират за него, са родени след 1990 година, ами понеже е реверанс към неувяхващите супермодели от онова време Синди Крауфорд, Линда Еванджелиста, Кристи Търлингтън, Хелена Кристенсен.
Календарът вече има колекционерска стойност, което е поредното признание за фотографа Васил Германов. Снимките в стилистиката на 90-те са правени в неговото студио през август и септември – единственото време, когато всички момичетата се прибират от Европа, Азия и Америка, където работят. Стайлингът е дело на Хубен Хубенов, а гримът и прическите – на Слав. Ваня Билева, Нора Шопова, Християна Димитрова, Екатерина Куцарева, Михаела Бориславова, Пирина Джупанова и Евелина Тотева са хубавиците, които пресъздават блясъка на последното десетилетие.„Страхотно е, че успяха да се превъплътят в моделите, на които са подражавали като деца”, сподели пред „Преса“ собственичката на агенцията Ивета Григорова. Тя добави, че календарът е символичен, защото през май 2014 г. „Ивет фешън“ ще отбележи 20-ата си годишнина.
Изданието бе представено на шумно парти в нощен клуб на 4 декември м.г. Водещи бяха актрисата Луиза Григорова, която за първи път не позира за календара, и Иво Аръков. Моделите пяха заедно с Поли Генова, Михаела Филева и Били Хлапето, който измъкна всички на дансинга.


„Плейбой“

Игра със светлината

Фотографът на мъжките библии „Плейбой“ и „Максим“ Ивайло Станев постигна три в едно. В студиото си „Криейтив хол“, което се намира в промишлено хале, той засне фотосесията на 12-те финалистки в надпреварата „Плеймейт“, корицата на „Плейбой“ и годишния календар на списанието. Главни действащи лица и в трите начинания са плеймейтките, които блестящо са се справили с трудната задача да бъдат различни и артистични в трите поприща.

„Читателите ни винаги са негодували срещу настолния календар и си искаха широколистен, който не да поставят върху бюрата си, а да закачат на стените. Сега, с помощта на „Рефан“, успяхме да изпълним тяхното желание“, каза пред „Преса“ главният редактор на „Плейбой“ и „Максим“ Христо Запрянов. - „Момичетата се забавляваха и не се измориха, което личи от снимките. Календарът се получи много естетски. Всяка от плеймейтките участва в снимките. А фотографът успя максимално да реализира идеята си за заиграване с детайлите, сенките и нюансите. Ивайло искаше да избяга от първосигналното продуктово позициониране от рода на „красиво момиче се маже с крем или държи дезодорант“. Идеята му по-скоро бе близка до една реклама на „Ротмънс“, в която участниците имитират пушене. В календара нито една от плеймейтките не показва директно някой козметичен продукт, а деликатно показва как би го прилагала“, доволен е от резултата Христо Запрянов.




Няма коментари:

Татяна фон Педерсен: Сицилия ме вдъхнови да създам фестивал за археологически филми

Татяна фон Педерсен: Сицилия е пример как се прави историко-културен туризъм  В Покана за пътуване на 10.11.2024 по програма Христо Ботев на...