понеделник, 17 юни 2013 г.

Мега хипербола, мършав пиар!

Магдалена ГИГОВА           

Какво е хипопотам? Мишка с добър пиар!  Къде обаче е границата между умелото изграждане на обществен образ и уродливото му пренадуване? Най-близкото до ума е, че балонът ще избухне в лицето, на онзи дето му произвежда въздуха. Нищо подобно! Той избухва в лицата на всички нас и по бузите ни се стича слузта на лепкавата хипербола. Онази, която превръща мишката в карикатура на хипопотам.

Ако се вярва на пиар съобщенията отдавна руските джуджета не са най-големите в света. Във всяка област на т.нар. хайлайф нашите ги гледат отвисоко. В България под всяка трънка има миска. А ако случайно някое храстче е останало без, то под него със сигурност се гуши топмодел. Аршинът е толкова обтекаем, че поставя мацките, които едва са докретали еднократно по подиума до онези от световните дефилета. Но титулуването на манекенките е бял кахър  на фона на масовото озвездяване. Всеки когото са показали веднъж по телевизора се обявява за звезда. Повторното явяване на екран го превръща в супер стар, а потретянето – в мега.
Жонглирането с хиперболата води до масово оскотяване. Малцина помнят култовата реплика на самозван „културтрегер” по едно чалга радио „А сега мегазвездата Кондьо с хита „Доко, доко”.  

Тъкмо прилепчивия пиар в стил „Доко, доко” не успяваме да изстържем. А май и не искаме. Така всеки дребнокалибрен бизнесмен се превръща в олигарх, собственикът на малотиражка става медиен магнат, замогналата се шивачка  -топдизайнер, средният графоман – жив класик. Обикновеният фризьор е коафьор или стилист, случайният минувач в Лос Анджелис – холивудска знаменитост.   

Фолкпевица си чупи нокътя – супервест, две Златки се скубят за мъж -мегаскандал, риалити герой решава да си изпере фланелката – гръмовна новина... Къде ни отгърмя акълът, бе хора?! 

В Германия казват „Никой не чете сензационния вестник„Билд”...само 4 милиона си го купуват”. Човешки е гъделът да надникнеш под чаршафите на прочутия, да видиш, че богатите също плачат, че „недосегаемите” са досегаеми за хорски мъки и неволи. Но разликата между жълтенията и помията е същата като между разкрасеният пиар и лъжата. Когато се стремиш към върха или си стъпил на него, логично е да наемеш професионалист, който да те изкара умен, забавен и красив. Особено ако не си нито едно от трите.

Нелогично е да се пилеят човешка съзидателност и енергия за осмислянето на празния пиарски шум. За създаването му те вече са пропиляни.     

 

 

Няма коментари:

CODE HEALTH TV казва: „Благодарим ви, че ви има!“ за втора поредна година

  За втора поредна година CODE HEALTH TV казва: „Благодарим ви, че ви има!“ Българската здравна телевизия събира медицинския, здравен и фарм...