Световноизвестното сопрано се завръща в България през април с два концерта в София
Големите кинотеатри в Америка и Европа ще покажат на 14 януари новата постановка на операта „Федора“ на режисьора Сър Дейвид Маквикър в Метрополитън опера с участието на българското сопрано Соня Йончева и полският тенор Пьотр Бечала. Все още не е ясно в кои български кина ще бъде показана пищната постановка, която получи отлични ревюта от медии и публика.
На премиерата на 31 декември в Ню Йорк публиката посрещна с бурни овации Йончева още при появата й на сцената, съобщават медиите отвъд океана.
Критиците не пестят суперлативи за изявата й:
„Сопраното Соня Йончева, един от най-завладяващите артисти днес, пее главната роля на руската принцеса от 19-ти век, която се влюбва в убиеца на годеника си, граф Лорис, изпята от звездния тенор Пьотр Бечала.
…Йончева блести в тази сложна роля, а гласът й е могъщ и овладян“
Broаdway review
“Сопраното Соня Йончева и тенорът Пьотр Бечала, играещи аристократи, затворени в поредица от предателства и контра предателства, пеят страстно –обичани и яростни; Постановката на Дейвид Маквикар е динамична и красива.“
The New York Times
„Мирела Френи, последното сопрано, което пее Федора в Mет, излъчваше величие и сдържана страст. За сравнение Йончева беше по-властна и опасна, пеейки със свобода, която не се забелязваше нито в соловия й рецитал, нито като Елизабет дьо Валоа в „Дон Карлос“ от Верди миналия сезон. Емоционалната буря на Федора разпали емоции в Йончева, което доведе до свободно плавно, сладострастно звучене, равностойно на физическия блясък, който тя внесе в ролята.”
New York Classical Review
За Йончева срещата с Федора от едноименната опера на Умберто Джордано е втора, след успеха й през миналата година в същата роля в постановка на „Ла Скала“ в Милано.
„Федора“ е сложна опера, за която е нужно време както на артиста, така и на публиката да се ориентира в заплетената фабула“, споделя Йончева.
Двете постановки на операта в „Ла Скала“ и Метрополитън са коренно различни. В Италия е направена съвременна версия, а в Ню Йорк – класическа.
„И двете са предизвикателство за мен като артист, защото изискват добро актьорско разчитане на либретото и отлична вокална форма“, казва българското сопрано.
Соня Йончева е любимка на американската критика и публика още с дебюта си в Метрополитън като Джилда в „Риголето“ през 2013 г.
Ролята на Федора е първата поява на живо в Ню Йорк на Соня Йончева след пандемията от Ковид-19.
„Тя е в изключителна вокална и физическа форма“, отбелязват американските медии. Според директора на Метрополитън Дейвид Гелб театърът днес има нужда от звезди като Йончева, за да върне публиката в операта.
През новия сезон Йончева ще се задържи в Ню Йорк дълго, защото ще участва в още няколко постановки на Метрополитън. В края на февруари тя ще пее в „Норма“ на Белини след успеха й в същата роля в „Ковън гардън“ в Лондон и Театро „Роял“ в Мадрид, в „Бал с маски“, „Медея“ и „Дама Пика“, за чийто премиери все още няма дати.
За Нова година Йончева събра семейството си в Ню Йорк, където отпразнува и рождения си ден. В луксозния апартамент срещу Метрополитън Соня споделя дните след Нова година със съпруга си Доминго Хиндоян, който е главен диригент на Филхармонията в Ливърпул, майка си Теменуга Йончева, която се грижи за двете им деца Матео и София.
„Великден ще празнувам обаче в България, защото това е един от най-хубавите християнски празници“, каза Соня Йончева. Световноизвестното сопрано ще зарадва българските си почитатели с два концерта с бароков репертоар – на 12 и на 15 април в столичната зала „България“ заедно с фестивалния оркестър „Изкуството на барока“ с диригент Зефира Вълова.
Няма коментари:
Публикуване на коментар