Иновации, развитие и нови пазари ще преследват пет екипа, които вдъхновиха организаторите да увеличат наградния фонд на Академията
С емоционална, макар и виртуална церемония на 27 януари приключи петото издание на „Академия за местни предприемачи“ – програма за подкрепа на стартиране и развитие на малък бизнес в тютюнопроизводителните региони. Пет екипа предприемачи спечелиха награди в общ размер от 33 000 лв. за реализиране на своите бизнес идеи по места.
„Академия за местни предприемачи“ се провежда за пета поредна година от Център Ринкър към Фондация BCause с финансовата подкрепа на „Филип Морис България“ ЕООД. Тя е насочена към инициативни хора с бизнес идеи от регионите на Хасково, Кърджали, Силистра и Благоевград и се радва на увеличаващ се интерес.
49 екипа подадоха свои идеи за Академията. След интервюта, на следващия етап за обучения, бяха допуснати 14 екипа. В три поредни уикенда предприемачите участваха в лекции и упражнения, усвоявайки бизнес знания и стратегии. Екипите дискутираха своите идеи, опознаха се и станаха част от разрастващата се общност на „Академия за местни предприемачи“. С усложняването на ситуацията с COVID-19 последното обучение и финала на Академията се състояха онлайн.
След обученията и консултациите с ментори 12 екипа разработиха бизнес планове и презентации, които представиха пред журито на онлайн финала на 27 януари.
Седемчленното жури, оценяващо проектите, бе в състав: Елица Баракова – изпълнителен директор на Фондация BCause, Диляна Якова – мениджър “Регулации и устойчиво развитие“ във Филип Морис България, Мартина Григорова – член на Борда на директорите на SIS Credit, Елена Николова – директор развитие на общността във CEO Angels Club, Цветан Филев – председател на Националната асоциация на тютюнопроизводителите, Веселин Димитров – редакционен директор на Forbes България и Деница Соколова – Мениджър „Проекти“ в Дарик радио,
Кандидатите се представиха изключително добре и изборът за журито се оказа наистина сложен. В крайна сметка, наградният фонд беше увеличен и разпределен между 5 отлични екипа:
Спортен клуб „Перун“ на Илиян Попов, треньор и ентусиаст от Разлог ще получи 8 000 лева, които ще инвестира в по-добри условия за привличането на повече деца в единствения за града плувен басейн. Илиян тренира и работи всеотдайно и с деца с различни физически или ментални проблеми.
Създателката на Baby SG Силистра, Грета Георгиева, която предлага индивидуализирани керамични подаръци за бебета и техните родители, ще получи също 8 000 лева, за да развие малкия си бизнес и да повиши производителността на начинанието си.
7 000 лева за подобряване на маркетинга на своите продукти ще получи Марина Симеонова, художник-бижутер от Банско. Това ще й помогне бижутата от природни материали Omaya да достигнат до повече клиенти, включително извън България.
Теодора Кръндева получава награда от 5 000 лева, за да продължи да работи по идеята си за производство в Хасково на спално бельо от щадящи природата алтернативни на памука материали – тенсел, лен, коноп, коприна, като за добиване на последното смята да работи с малкото останали български бубари.
Крум Петров ще получи за дърводелската работилница „Мерак“ инвестиция от 5 000 лева за закупуване на подвижно оборудване, с което, освен че ще снабдява бизнеса си с качествен дървен материал, ще помогне и за „спасяването“ му за последващото му устойчиво използване.
„Всички 12 финалисти показаха огромен напредък в рамките на програмата и силна мотивация за реализират идеите си. Победителите се отличиха с ясни планове, отдаденост към професията и амбиция за растеж, иновации, за социален и екологичен отпечатък.“ – каза Елица Баракова от Фондация BCause.
„Тази вечер подкрепихме не само петима активни млади хора и техните малки семейни фирми и начинания в 4 региона. Всички те допринасят за реалната социална и икономическа активност на малките общности, в които живеят и където искат да се развиват.“ – допълни Диляна Якова от Филип Морис България с удовлетворение от изпълнените цели на програмата.
С финала на „Академията за предприемачи“ завърши седмото издание на програмата „Забавно лято, грижовна есен“, осъществявана от Фондация BCause. Програмата подкрепя тютюнопроизводителните общности в следните области: летни образователни академии за деца от 1-ви до 7-ми клас, обучения за учители в методите на неформалното образование, подкрепа за местни предприемачи за стартиране на бизнес в тези региони и медицинска грижа за възрастните хора.
Дългосрочната програма е част от инициативите на Филип Морис България за корпоративна социална отговорност и стратегията за устойчиво развитие. За изминалите 7 години програмата обхвана над 3 255 деца между 7 и 14 г., 117 учители, 1 418 възрастни хора в 25 малки населени места на 11 общини от 5 тютюнопроизводителни региона. От кандидатствалите над 300 бизнес идеи 65 предприемачески екипа преминаха през обучения, като 19 от тях получиха безвъзмездно финансиране.
От старта на програмата до момента в нея са инвестирани над 1,4 милиона лева. Партньори на фондация BCause и нейния Център за предприемачество и обучения „Ринкър“ в осъществяването на програмата са Народно читалище „Бъдеще сега“, Българската болнична асоциация и местните общински администрации.
Няма коментари:
Публикуване на коментар