петък, 1 февруари 2019 г.

БЪЛГАРИН С ПРИЗНАНИЕ НА „ОСКАР”-ИТЕ ЗА ВИЗУАЛНИ ЕФЕКТИ

Автор: Северина Йотова

Камен Марков - номиниран за реклама с участието на Елтън Джон


Камен Марков е първият българин, номиниран като главен дизайнер и технически ръководител в категория реклама, на най-престижните награди за визуални ефекти VES (Visual Effects Society Awards). Световната асоциация за визуални ефекти раздава холивудските отличия за най-забележителните постижения в сферата на VFX. Сред номинираните тази година са филми като „Отмъстителите: Война без край”, „Феноменалните 2”, „Изгубени в космоса”, Бохемска рапсодия” и „Първият човек”.

Камен Марков, който живее и работи в Лондон, е номиниран за две от престижните награди за визуални ефекти за коледната реклама на британската луксозна верига Jоhn Lewis. „Момчето и пианото” е с участието на сър Елтън Джон кампания, която бе очаквана с голямо нетърпение и стана вайръл за часове след излъчването й през ноември миналата година. Двете номинации са в категориите Outstanding Visual Effects in a Commercial и Outstanding Compositing in a Photoreal Commercial (Най-добри визуални ефекти в ТВ реклама” и „Най-добро фотореалистично изпълнение на визуални ефекти в ТВ реклама). Камен работи  по рекламата като главен дизайнер и технически ръкодовител на екип от около 40 специалиста, част от водещата международна VFX компания MPC.

Изключително съм щастлив и развълнуван да бъда номиниран - особено за това отличие, тъй като това са най-значимите технически награди в бизнеса. Това е и една от технически най-сложните реклами, върху която съм работил някога. Възможността да се включа в този мащабен проект е не само мой личен успех, но е и значимо признание за целия ни екип, коментира Камен Марков.

От техническа гледна точка „Момчето и пианото” е голямо предизвикателство, създадено с необичайни творчески идеи. Използваният от Камен VFX подход е уникален, тъй като рядко се среща в създаването на реклами и обикновено се използва в игрални филми. Чрез специален софтуер и голям набор от фотографски и филмови референции, Камен и екипът му успяват да пресъздадат етапи от живота на Елтън Джон в прецизни детайли.

Камен Марков започва кариерата си в областта на специалните ефекти на родна земя, когато рекламният, музикален и кино пазар у нас са все още изключително неразвити. През 2004 г. стремежът му към по-големи предизвикателства и повече перспективи го отвеждат в Мексико, където работи за голямото VFX студио - The Filter FX.

След множество успешни проекти в Латинска Америка, той се присъединява към екипа на MPC в Лондон през 2010 г. Оттогава Камен се налага като един от водещите VFX супервайзери на компанията и работи върху кампании за брандове като Visa, Vodafone, Audi, Carlsberg, Sony, Cravendale и John Lewis. Сред популярните лица, с които е работил са Юсейн Болт, Кайли Миноуг, Лили Алън, Ева Грийн и Никол Шерцингер. В ролята си на Visual Effect Supervisor & Senior Flame Artist, Камен си сътрудничи с някои от най-почитаните режисьори и таланти на филмовата и рекламната индустрия като Сам Браун, Даниел Клайнман, Джонатан Глейзър и Себ Едуардс.

Сред международните награди и отличия, които Камен печели през годините са: APA Collection Diamond за кампанията на Cravendale "Milk Me Brian", Eurobest Gold и APA Showcase Diamond за кампанията на Cravendale "Cat's with thumbs", APA Showcase Diamond за кампанията на John Lewis "Tribute to Givers", награда от London International Awards за кампанията на  MTV – "Staying Alive" и бронз от Cannes Lions за Sony. Негови проекти са отличавани многократно и в Мексико и Аржентина.

Церемонията по връчването на 17-тите ежегодни награди на Visual Effects Society ще се проведе на 5 февруари в Бевърли Хилс, Калифорния.


За MPC:
MPC е водещо студио за визуални ефекти, печелило множество 
награди, сред които и „Оскар”-и. Световен лидер в областта на визуалния сторителинг, със студиа в девет града в световен мащаб, компанията работи в областта на VFX, дизайн и съдържание, вдъхновено от технологии. Сред проектите на студиото са филми и клиенти, носителите на награди, като „Блейд Рънър 2049”, „Книга за джунглата”, Samsung, Edeka, Balmain и  John Lewis.

За VES:

Световната асоциация за визуални ефекти (VES) е международна почетна асоциация и единствена организация в развлекателната индустрия, която представлява и отличава абсолютно всички сфери в областта на визуалните ефекти, включително художници, преподаватели, студийни ръководители, супервайзори, PR/маркетинг специалисти и продуценти.

---
Можете да гледате Момчето и пианото тук.
Можете да разберете повече за проектите на Камен Марков от неговия официален уебсайт.

Няма коментари:

CODE HEALTH TV казва: „Благодарим ви, че ви има!“ за втора поредна година

  За втора поредна година CODE HEALTH TV казва: „Благодарим ви, че ви има!“ Българската здравна телевизия събира медицинския, здравен и фарм...