сряда, 12 септември 2018 г.


Нови униформи на екипажа на Turkish Airlines пренасят елегантния стил в небето








В чест на 85-ата си годишнина Turkish Airlines представи новите униформи на кабинния си екипаж. Обновената линия облекла ще може да бъде забелязана на борда на авиокомпанията след предстоящото откриване на летището в Истанбул, което ще е и новият дом на националния превозвач.

Вдъхновени от класически елементи на турския дизайн и култура, новите униформи съчетават модерни текстури и традиционни мотиви, характерни както за занаятчийските изработки, така и за калиграфията. Колекцията обединява форми и цветове, типични за Босфора, с детайли, символизиращи динамичната енергия на Истанбул като връзка между Изтока и Запада.

За реализирането на проекта, представящ не само нова идентичност, но и символизиращ нова ера за Turkish Airlines,  авиокомпанията си партнира с дизайнера на висша мода Еторе Билота. Уникалната колекция облекла, включваща шапки, ръкавици, рокли, чанти и други аксесоари, залага на тъмно червено и антрацитно сиво. Униформите на целия екипаж следват една обща концепция, което ще доприесе за единния облик на марката и цялостното преживяване на пасажерите. Дизайнът на Билота умело съчетава форми и функционалност, което е от изключителна важност за авиокомпанията, която лети до най-много международни дестинации в света. В изграждането на цялостната концепция са участвали лидери в областта на модата и самият екипаж на Turkish Airlines, а облеклата са тествани редица пъти на полети на дълги разстояния в различни климатични зони.

Илкер Айджъ, председател на борда на директорите и изпълнителния комитет на Turkish Airlines, заяви: „Всички в Turkish Airlines се вълнуваме от колаборацията ни с толкова креативни и големи таланти, които умело комбинират елегантността с практичния дизайн. Новите униформени облекла включват традиционни за турската култура елементи, като същевременно са професионални и символизират традиционното за нашата авиокомпания гостоприемство.“

От своя страна Еторе Билота сподели: „Когато започнах работа по дизайна за Turkish Airlines, първото нещо, което ме вдъхнови, бе Истанбул. Този град е бил средище на различни цивилизации в продължение на векове, и като такова има богато общо културно наследство. Исках да пресъздам този контраст и двойственост като обединя елементи от традиционната турска калиграфия и мозайки с новите интерпретации на националните мотиви, подчертаващи модерните линии.“

За представянето на новата визия националният превозвач си партнира още със световно известния британски фотограф Майлс Олдридж, който е заснел новите униформи на екипажа на някои от най-забележителните места из Истанбул. Богат на култура и история, трептящ в различни цветове и текстури, простиращият се на два континента мегаполис е зашеметяващ фон за фотосесията. Комбинирайки умело своя точен подход с уникалния си усет за драма и умението да разказва истории чрез снимките си, Олдридж е използвал града, за да създаде селекция от ярки и запомнящи се изображения, представящи облеклата. Той коментира: „Бях наистина вдъхновен, когато видях униформите, които напомнят за златната ера на модата от 50-те години, но със съвременна нотка. Това се наблюдава и при собствените ми творби, в които винаги има препратка към миналото, но основният фокус е все пак върху настоящето.“

Няма коментари:

Шестима автори в проекта „Колко те харесвам“ в САМСИ

Дългогодишния проект „Автобиография“ на куратора Надежда Джакова продължава с „Колко те харесвам“ “Колко те харесвам” е поетично-ироничен по...