петък, 8 март 2013 г.

Сандъкова и клюмналото глухарче в „Етажна собственост-4”


Сандъкова и клюмналото глухарче

Яна Огнянова е играла д-р Ливайн и Татяна Дончева, влиза в „Етажна собственост-4”

 Магдалена ГИГОВА

 Тя е имитирала Баба Яга, Татяна Дончева, Робърт де Ниро и доктор Ливайн като финалистка в „Народен артист” на Слави Трифонов. Дублирала е гласа на Дженифър Лопес като Тигрицата в „Нова ледена епоха”. Тя пее рок по клубовете и играе импровизационен театър. В живота името й е Яна Огнянова. На екрана обаче, тя е Йорданка Сандъкова – амбициозната и зла жена на кмета на кв. „Надежда”.

„Снимала съм се във всички сериали, без „Стъклен дом”, но явно се издигам. В „Етажна собственост”,  чиито нов сезон започна на 7 март,  ролята ми е най-голяма. Героинята ми Йорданка Сандъкова е малка, злобна жена. Казвам го с цялата си симпатия към образа. Тя се взима насериозно и си представя, че е от „голямото добрутро”, разказа пред „Преса” Яна и разкри още: „Йорданка върти цялото кметство, изцяло командва мъжа си. Тя пие уиски и гледа футбол, а мъжът й гледа турски сериали, ако тя му разреши.  Но въпреки техните неуспехи в леглото, тя си го обича. Над спалнята им е закачена картина на клюмнало глухарче. След поредното фиаско, мъжът й иска да я подменят с по-изправено глухарче. Саднъкова обеща да я смени и сложи още по-увиснало глухарче.

Героинята ми е юристка от неназован провинциален университет и има нотариална кантора в блока. Тя тормози всички съседи с претенциите си, но няма да издавам повече, за да им е интересно на зрителите”.

Екранният съпруг на Яна е актьорът от Народния театър Георги Спасов, който доби известност и с „Шменти капели”. Най-любопитното е, че двамата са озвучавали поредицата „Шантави рисунки”, без да са се срещали. „Двамата много си пасваме иработим в страхотен синхрон. Понякога ни става толкова смешно, че спираме снимките. Имахме една обща сцена с масов бой в блока. Понеже героинята ми е доста надута сблъсъкът с Маца, която е „от простолюдието”, е страхотен. Нямахме микрофони,  Милена Маркова започна да ми вика „гулю-гулю-гулю”. Трябва да съм изключително сериозна и злобна в този момент, а аз се търкалях по земята от смях.

Питат ме „Вие като снимате сцени в леглото с Георги Спасов не ви ли става хубаво?”. Много е нестандартно! Или аз съм легнала и върху мен е операторът с камерата и тя се движи. Или камерата е легнала на леглото и Жоро е върху нея. Ние дори не сме заедно в леглото.

Как после всичко под завивките да не завършва с неуспех за кмета на „Надежда”. Моята героиня го утешава „Не бой се, Коте, от твоята болест никой не е умрял, ама и никой не се е родил”, смее се Яна.

Тя е много щастлива, че сценаристите на сериала реагират моментално на случващото се в държавата. В сюжета има и референдуми, и избори, и протести. „Е, името ми Йорданка Сандъкова само звучи като това на столичната кметица, иначе няма нищо общо с нея като характер и по никакъв начин не бих я свързала с нея. Познавам много жени-оси като моята героиня. У нея има скрита изненада. Тя е префинена, но студено-мачкаща. Но когато нещо не я устройва или когато гледа футбол, тя става съвсем друг човек. А и понеже е доста недоловна в личен план, физическото й недоволство от увисналото глухарче се отразява на психиката й”.

Яна е омъжена не само в сериала, а и в живота. Но там няма никакви оплаквания. „От 3 години съм омъжена за един много симпатичен оператор, който прилича на Хавиер Бардем. Запознахме се в „работния процес”. Имаме син Марио – много артистичен, пее, танцува, имитира хората. 

Завършила съм актьорско майсторство за куклен театър при проф. Боньо Лунгов.

Извън „Етажна собственост” играя в един импровизационен театър с трупа „Шизи про”. Името идва точно от шизофреник. По света тази форма на театър е доста разпространена и успешна, макар у нас да не е много известна.

Различни сцени се играят от различни персонажи без декори,  сценарий и реквизит. Сцените се преплитат, всяка има собствена сюжетна линия, накрая се обединяват, но нито един от актьорите не знае как ще завърши това нещо. Те започват образите си на сляпо и ги развиват в течение на спектакъла. Изисква се доста енергия, съсредоточаване и следене, защото няма главни роли. Всички играят всичко. Това е интересното, защото се хвърляш смело напред, използваш импровизирани предмети...”

Докато „си почива” Яна Огнянова пее рок по клубовете. Тя е и царица на имитациите - стигна до финала на конкурса „Народен артист” в „Шоуто на Слави”. „Там играх доктор Ливайн, Татяна Дончева, Баба Яга, Лили Иванова, Робърт де Ниро... Много се забавлявах! А в озвучаването пък съм била какво ли не – Тигрицата в „Нова ледена епоха”, която в оригинала говори с гласа на Дженифър Лопес, аз съм също така Франклин Костенурката, Котаракът Феликс, Мечето Йоги...”, завърши Яна, която докато говори влиза в образ и започва да гледа строго като героинята си в „Етажна собственост”.

Няма коментари:

В списание Galerie Каролин Ру нарежда българския павилион на пето място сред шестте най-забележителни адреса от Биеналето на изкуствата във Венеция, които ценителите не бива да пропускат

  Френски арт критик постави „Съседите“ в Топ 6 на забележителните павилиони от Венецианското биенале В  списание Galerie френският арт крит...