Секссимволите-2
Магдалена
ГИГОВА
Днес
е по-лесно да станеш секссимвол, отколкото
студентка – много силикон, малко
показване по телевизията и готово! Преди
години обаче за най-атрактивните
български актриси са казвали, че ако са
се родили в Холивуд, щели да имат световна
слава. Но обожанието, което ги залива и
у нас стига за няколко живота. Сценичните
красавици имат своето място в историята
на сексапила, но след появата на Невена
Коканова нищо вече не е същото. А тя дори
не е завършила театралната академия.
Невена
Коканова - най-завладяващата целувка
Невена
Коканова е дамата, която най-обаятелно
се усмихва от екрана и се целува
едновременно почти целомъдрено и
страстно. Един неин поглед, едно накланяне
на главата и всички мъже в киносалона
са влюбени до уши. Във ВИТИЗ я късат два
пъти и тя става стажант-актриса в
Ямболския театър. Двоен кръстник – в
кариерата и в живота й става режисьорът
Янко Янков, който я кани за роличка във
филма си „Години
за любов”. На снимачната площадка среща
мъжа си Любомир Шарланджиев. "Тютюн"
(1962)
и
"Крадецът на праскови"
я превръщат в звезда и обект на желание.
Тя
няма горещи любовни сцени. Коканова
излъчва сдържано благородство, камерата
се любува и нежно обхожда лицето й,
бадемовите й очи... Най-еротичната роля
на Коканова
е
в "Крадецът
на праскови".
При целувката й със сръбския
артист Раде
Маркович
екранът пращи от любовно електричество.
Може би защото чувствата от снимачната
площадка се пренасят и извън нея. А
началото е трудно. От Киноцентъра не
искат Коканова и Виолета Минкова започва
снимките. Въло Радев вижда, че обаянието
на актрисата от Народния театър не може
да се мери с това на Невена и налага
смяната. Раде Маркович е бесен. Държи
се надменно, Невена му отвръща със
студенина.
Но
Търново е красиво и романтично през
есента и любовта плъзва с бавни стъпки.
Раде се развежда със съпругата си
Оливера, Коканова не посмява да изостави
Шарланджиев, който има проблеми със
сърцето. Но с Маркович си говорят с
часове по телефона и не знаят, че цялата
Централна поща се струпва да подслушва
красивите им излияния.
Двамата
изживяват своята приказка на филмовия
фестивал във Венеция. За 15 дни забравят,
че държавите им са в обтегнати отношения
и им оказват политически натиск да се
разделят. Невена и Раде са като влюбени
деца, наслаждават се на вниманието,
обикалят като туристи романтичните
канали с гондола, хранят гълъбите...
„По-късно
всичко това се превърна в една доста
трагична приказка”,
признава Маркович в интервю години след
смъртта на любимата си. А екранните им
целувки предизвикват пеперуди в стомаха
на всеки зрител половин век след „Крадецът
на праскови”.
Разбира
се, Коканова се е целувала с
много
други
актьори -
Коста Цонев, Стефан Данаилов, Филип
Трифонов, Йордан Матев, Иван Андонов,
Апостол Карамитев, Антон Горчев...
Но магията никога повече не прогаря
като пирограф екрана. В
"Момчето си отива"
тя
докосва края на устните на Филип
Трифонов с
една целувка,
събрала в себе си тиха обич, майчивско
чувство и приятелство. Кинокритик
пише,
че тази полуцелувка влиза завинаги в
историята на българското кино. Трифонов
разказва,
че дълго след
"Момчето си отива" много мъже го
подпитват
дали е „имал нещо с Коканова”. И не му
вярвали напълно, когато отричал –
пропуска ли се така секссимвол.
Катя
Паскалева – първото събличане
Катя
Паскалева е първата чисто гола жена в
българското кино. Мария в „Козият рог”
на Методи Андонов я превръща в звезда
и секссимвол за една нощ. През
1972 г. получава награда за женска роля в
Панама, а година по-късно ѝ връчват
награда "Фемина” в Брюксел. През 1976
г. я отличават за принос в развитието
на световното кино в Карлови Вари.
Когато
се снима в „Козият рог” Паскалева е на
26 г. със съвършено тяло и със самочувствието
да го покаже без свян. И това не е
единственият филм, в който трябва да се
съблича. Освободеност
пред камерата демонстрира и в "Иван
Кондарев", където дълго
и естетски се
любува пред огледалото на красивите си
гърди.
Въздействащи
любовно-еротични сцени с Катя Паскалева
има и във филма "Елегия" на Едуард
Захариев. След
36 години на сцената и екрана и повече
от 46 роли актрисата завинаги ще остане
в съзнанието на публиката с „Козият
рог”, който потриса социалистическите
пуритани, но е толкова правдив, дори в
изнасилването на героинята от четирима
души, че ги оставя безмълвни.
Когато
снимат „Бумеранг” Любен Чаталов има
любовна сцена с Катя Паскалева. Начинаещият
тогава артист толкова се притеснил,
че десет пъти се къпал и дори си купил
луксозно бельо. Но
щом се озовали в едно легло си глътнал
езика. След няколко безполезни дубъла,
актрисата изгонила екипа. Когато останали
сами го
попитала: "Момче, ти да не си обратен?".
Повдигнала си блузата и продължила: “Ти
цици не си ли виждал? Ето, пипни ги, за
да видиш, че няма нищо страшно." После
извадила прословутото си малко шишенце
с водка и му дала да отпие за кураж.
Заснели
сцената от първия път.
Ехото
от любовта на Катя Паскалева и художника
Георги Божилов-Слона още кънти из
уличките на Стария град в Пловдив. Начо
Културата
благославя съюза на двете уникални
души.
Бракът им не оцелява, но Катя и Слона
остават приятели до кончината му.
Последният мъж на актрисата – режисьорът
Иван Росенов е с нея до края на живота
й, с всичките му житейски и здравословни
премеждия. Прочутото
шишенце с водка е прокобата на Паскалева.
Едни казват, че пийвала за кураж, други
че така се спасявала от несгодите на
славата, а трети – че генът си казал
думата. Баща й починал от пиянство на
улицата в Перник.
Цветана
Манева - най-тъжните сълзи
„Това
е артистката, която най-хубаво плаче на
екрана”, казвал навремето Тодор Живков
за Цветана Манева. Ефектната красавица
с огромни зелени очи поражда любовни
чувства със самото си появяване на
екрана. За жал на безбройните обожатели,
т.г. тя ще празнува 40 г. несломим брак с
Явор Милушев. „Ромео и Жулиета” в
Пловдивския театър ги събипра през 1973
г. Когато минават по главната улица няма
човек, който да не ги сподири с поглед.
Възрастните злословят, че за нея това
е втори брак, а младите се тълпят да ги
гледат в „Двама на люлката” и да „си
откраднат” от любовта им.
Аня
Пенчева – най-неувяхващият чар
Когато
стане дума за български секссимвол,
първата асоциация е Аня Пенчева. А тя
поддържа ненатрапчиво, но осезателно
репутацията си. Актрисата смело увековечи
гърдите си и всеки може да види отливката
им пред театър „199”.
Още
с първия си филм „Тайфуни с нежни имена”
Аня блесна
на екрана “гола, нахална и млада”.
И от тогава не е спирала.
Нейната Севда във “Време разделно”
вкара в историческото
ни киното
образа на грешницата, на фаталната жена.
А те
от
библейски времена привличат неустоимо
мъжете. Аня яхна това фатално привличане
и е
тяхна
любимка и до днес. Малко
жени могат да й съперничат в изкуството
на съблазняването – с поглед, с жест, с
примигване на ресниците. В ресторанта
на Народния театър Аня, разказва за
поредния си филм
пред приятели:
“В него пак се събличам. Къде ли не се
събличам? Аз вече се замислям къде стоя
облечена…”. Компанията избухва в смях.
Актрисата
е царицата на самоиронията, но признава,
че любовните
сцени в киното са един от кошмарите й.
В живота не е така. С първия си съпруг
Сашо Диков са ученическа любов, но му
трябват 7 години за да я ожени за себе
си. Двамата имат същеря Петя.
Първата
роля на Пенчева в Народния театър е ...
снаха на Славка Славова. Пророческо! Но
и доста трънливо. Любовта със сина на
Славка, Ивайло Караньотов е като
разрушително цунами. Той се развежда с
тогавашната си съпруга, актрисата Юлиана
и търпеливо чака Аня да предприеме
същата стъпка. В Народния театър те са
сочна клюка № 1, Славова взима страната
на бившата си снаха, която остава да
живее при нея с дъщеря си Карина. Чак
когато се ражда синът на Аня и Ивайло –
Ангел, чепатата актриса омеква и приема
връзката им, Дори подарява на новата си
снаха най-скъпото
семейно бижу – красив пръстен с много
диаманти.
Дори и бременна Аня успява да задържи
вниманието върху себе си като е първата
българка снимала се гола в деветия
месец. Така пресича клюките, че не може
да има деца и ходи с възглавница
под
роклята.
„Ивайло
е най-умният, най-добрият съпруг,
най-добрият баща. Не
съм очаквала, че ще имам такъв
търпелив
мъж, който ме подкрепя във всичко...”
не пести похвалите си Аня.
Ваня
Цветкова – изгнаницата
Зрителите
си припомниха таланта на Ваня Цветкова
чрез „Седем часа разлика” след дългото
й изгнание от екрана. Но нямаше гимназист
небленувал по сините й излазителни очи.
Всичко започва с „Бариерата”. Актрисата
полита с ефирната и нестандартна героиня
на Павел Вежинов към звездния си статус.
И само едно придихание я дели от позицията
на секссимвол.
Ваня среща бившия си мъж Павел Дойчев на снимачната площадка на класическия за българското кино филм „Комбина” с Иван Иванов. Актрисата виси с главата надолу от втория етаж, а професионалният каскадьор Дойчев отговаря за живота й. Екстремното се пренася в живота, луда любов, скорострелен брак, син. През 1990 тя зарязва кариерата си, за да го последва в Америка. Зад гърба й той каандидатства за зелена карта и а убеждава, че страната на неограничените възможности е големият шанс за сина им Павел.
След
разочарованието от брака Ваня Цветкова
предпочита да е сама. А и работата й на
крупие в Лас Вегас не предполага
поддържане на любоовна връзка – среднощни
смени, неистова умора. „Всички
колеги от казиното бяха тръгнали да ми
търсят мъж. Казах им, че си имам в България.
И ме оставиха на мира”,
казва Ваня в интервю. А на въпроса за
секса е пределно откровена”
То за това не е необходима връзка. В кой
век сме?!”.Ваня среща бившия си мъж Павел Дойчев на снимачната площадка на класическия за българското кино филм „Комбина” с Иван Иванов. Актрисата виси с главата надолу от втория етаж, а професионалният каскадьор Дойчев отговаря за живота й. Екстремното се пренася в живота, луда любов, скорострелен брак, син. През 1990 тя зарязва кариерата си, за да го последва в Америка. Зад гърба й той каандидатства за зелена карта и а убеждава, че страната на неограничените възможности е големият шанс за сина им Павел.
Умението да
се събличаш
„Не
съм секссимвол. Не
смятам, че имам такова излъчване. Това
е прекалено отговорно и би ме ограничило
в избора на роли, казва Елена Петрова.
-
Да,
показвам тялото си в
някои роли. Просто
смятам, че женската голота
е много красива,
когато е показана
по подходящ начин. Не съм за безскрупулното
разсъбличане на сцената и екрана”,
убедена
е
актрисата.
Но
който е играл в „Козият рог” (в нейния
случай – римейк) е „обречен”.
На
Йоана Буковска й трябваха години, за да
убеди публиката, че тя и героинята й от
„Дунав мост” Стела не са едно и също
лице. В съзнанието на зрителите тя дълго
бе крехката красавица, която след като
ощастливи всички мъже в сериала,
демонстративно събу гащичките си преди
да скочи в ТИР-а към Европа. Днес Буковска
е щастливо женена за юрист по европроекти
и майка на близнаци, но бурният й кратък
брак с Чочо Попйорданов още се споменава
в арт-средите.
Макар
немалко актриси да се събличат без свян
в нароилите се напоследък сериали, само
Радина Кърджилова се загнезди в умовете
като секссимвол. Може би защото в интернет
има повече нейни снимки и клипове от
горещи сцени извън артистичното й
поприще, отколкото рецензии за изявите
й на сцената. Това личи
от филма "Последният бей на Балканите",
качен във vbox.bg,
когато Радина няма още 18. Еротиката
струи
в продължение на минута и половина, а
Радина шумно
изразява
страстта
си. Твърде
палави снимки на Кърджилова с бившето
й вече гадже Явор Бахаров, при които
имитират (или не?) откровено фелацио
също нажежават мрежата. На други фотоси
актрисата извършва същото действие с
друг свой бивш любим, рапърът Wosh
MC
– син на лгендата на българското кино
Иван Иванов. Мълви се, че той ги е
публикувал, за да я очерни след раздялата.
След като й „посвети” парче, чието
цитиране не е за вестник . На
този фон голите
фотоси на Радина от плажа са направо за
манастир. Връзката й с Деян Донков, обаче
сложи край на детинските й сексизяви.
Тя ги „осребри” чрез еротична, но
естетска реклама на вино с тях двамата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар