събота, 2 февруари 2013 г.


Секссимволите

Магдалена ГИГОВА

Каква е разликата между сексимволите отпреди половин век и днешните? Почти никаква. Навремето са продавали снимките им по стрелбищата, от което те не са имали никаква полза, освен че са им давали по-хубава мръвка в месарницата. Сега почитателите си свалят снимките им от интернет, а единствената им далавера е да ги поканят за някоя реклама. Само дето преди години са получавали любовни писма, а в наши дни са жертва на настойчиви SMS-и. В никоя ера обаче не е формулирана причината, поради която някой симпатичен грозник е обожаван като  секссимвол, докато журналният красавец крее непризнат.

 

Апостол Карамитев: Любов необяснима с Маргарита

Театралната легенда още разказва как влюбени девойки заобикаляли тичешком квартала, та още веднъж да се разминат с Апостол Карамитев на улицата. Той имал два куфара с любовни писма и щедро ги предоставял на драматурга на Народния театър Николай Лилиев да черпи вдъхновение от тях. От настъпателните почитателки най-горко страдала съпругата му Маргарита Дупаринова – обиждат я по телефона, атакуват я на улицата, твърдят, че са бременни от Карамитев. Популярността му, избухнала с ролята на Ромео в „Ромео и Жулиета”, ескалира с филмите „Любимец 13”, „Специалист по всичко”... Някои го гледат десетки пъти в шекспировата любовна история. Заради него се изкупуват и билетите за "Дон Карлос", "В полите на Витоша", "Маскарад", "Двама на люлката"...
Режисьорът Янко Янков, откривателят на Невена Коканова чрез филма „Години за любов”,  го взима за главната роля в „Това се случи на улицата“.  Лентата получава порицание,  заради целувката на Апостол  (в ролята на Мишо) с Петрана Ламбринова (Катерина) на трамвайните релси. Решили, че това развращава социалистическата младеж.
Постановката на „Ромео и Жулиета” отключва личната любовна история на Чочо (както приятелите наричат Апостол) и съпругата му Маргарита Дупаринова. Тя е две години по-голяма от него и шушукат, че е получила ролята на Жулиета, благодарение на „правилния си” земеделски произход. Затова  краката й стърчат извън твърде късия ковчег, пригоден за крехката фигурка на Ирина Тасева – титулярка на ролята. Дупаринова й е дубльорка. Когато не е Жулиета, тя играе дойката. Шекспир обаче е прилепчив.  Апостол й поднася годежен пръстен на 21 август 1948 г. сред декорите на спектакъла в Народния театър. Според театралната легенда в родния си Бургас Карамитев има кратък брак с режисьорката Лена и бурна любов с Магда, която му изневерява с актьора георги Попов-Попето, а после умира от мъка по Апостол. 
“Аз не мисля да остарявам. Искам да умра млад, красив, весел, интересен! Мразя старостта. Болестите. Грижите. Тревогите”, казвал Чочо пред писателя Светослав Минков и изпълнява заканата си.  Отива си от рак на черния дроб на 50 г., като не успява да довърши последната си роля във филма на Вили Цанков  „Сватбите на Йоан Асен”. Довършва я друг секссимвол – Коста Цонев.

Коста Цонев: От Дон Жуан до Дон Кихот

Висок, рус, привлекателен,  талантлив и в киното играе българския Джеймс Бонд – Емил  Боев. Звучи като универсална рецепта  за любимец на жените. И той наистина е. Дотолкова, че понякога му се налага да се измъква през прозореца на тоалетната, за да не налети на почитателките, окупирали служебния вход на театъра. Не че избягва дамите, дори напротив. Първата му любов е актрисата Звезда, а последната – актрисата Елена, съпругата, която бе с него до кончината му преди година. Коста два пъти се е женил за една и съща жена – тв говорителката Анахид Тачева.
„През първата половина от живота си бях Дон Жуан, през втората – Дон Кихот”, казва Цонев приживе и с усмивка признава:” Като млад бях бройкаджия, за чувства въобще не ставаше въпрос. Бях много контактен, с чувство за хумор и жените - хоп, поддаваха. В Съветския съюз пък свалях мадами с помощта на цигарите „Собрание”, които брат ми Иван ми изпращаше от Австралия. Кутията беше много луксозна, а папиросите в различни цветове. С една кутия докарвах до 20 рускини. Мацка-цигарка”, спомня си Коста.
Негова орисница в любовта е медицинската сестра на
село Крушево. „Бях 13-годишен. За да не се разболея от турбуркулоза ме пратиха там да заякна. Милосердната сестра на селото, която беше ромка, стана първата ми жена. Когато свършихме тя ме почерпи компот от череши и каза: "Ей, много ще те гори огино!".  И оттогава като ми тръгна…" Втората любов на актьора е негова колежка от театралното училище. Той обаче не знае, че тя е дъщеря на големец, зам.-министър председател. Когато разбрал какъв е бащата й  Коста се дръпнал от напъните й да се женят:"Не мога да преживея  хората да ме сочат - това е зетят на еди кой си. Искам да ме знаят  единствено като Коста Цонев." 
Димитър е от първия му брак с Анахид, а Теодора от втория. След развода те предпочитат да останат с баща си. Преди да се запознае със съпругата си Ели, Коста изживява изпепеляваща любов със студентката по театрознание Светла Ганева - по-изискано и образовано копие на Анахид. „Ели  беше достатъчно активна, напориста и търпелива, за да ме спечели безвъзвратно.  Аз съм актьор и знам какво е един актьор да се откаже от професията си. А тя го направи заради мен. Тогава аз си казах "Коста, каквито забежки си имал, имал си. Вече край!"
Коста Цонев обаче признава, че по-голям сваляч от него бил само Стефан Данаилов.

Стефан Данаилов: Дами канят
 

Лайтмотивът „Дами канят” звучи в живота на Ламбо от мига, в който през 1969 г. се появява на екран в първия български екшън „На всеки километър”.  Тогава пищящите от възторг и припадащи девици го следват доста по-нагъсто от „на всеки километър”.  Зашеметяващата външност и всепобеждаващият чар, съчетани с приветливо държание, му донасят прякора Ален Делон. Е, в последните години  натежалата физика и поредицата от роли на мафиоти  промени прозвището  на Марлон Брандо, но обаянието му е непокътнато. Както и семейното му положение. След като отнема манекенката Мария от режисьора Вили Цанков, Данаилов е неизменно женен за нея. А 8 г. по-възрастната съпруга е непоклатимо до него, въпреки изцепките на Ирен Кривошиева и общият им син Владимир. Аз много обичам Стефан, знам, че това ще има неприятни последици за него, и няма да го дам на никого за да се подиграва с него.”, каза във „Всяка неделя” Мария и сподели изумителната рецепта на любовта си: „Трябва да дадеш правото на избор на човека, когото обичаш”.
Латино-сериалът с Крвошиева започва при снимките на филма „Поема”. Тогава тя е женена за социолога Йордан (съпруг №3), а носи бебето на организатора в киноцентъра Владо (№4). Ирен абортира в шестия месец, за да зачене от Данаилов. Друга известна дама, която  завоалирано признава връзка с Ламбо е Аня Пенчева. Иначе името му е даплитано с Невена Коканова, а за полския секссимвол Барбара Брилска се твръди, че родила от него дъщеря, която работи като модел в Париж и загива при катастрофа.


Иван Иванов: Бит и заплашван
 
Най-обожаваният мъж на 80-те – Иван Иванов стига до киното по трудния начин.  Завършва механотехникум с успех 3,00, става републикански шампион по джудо за 1979 г., записва география, после право, кандидатства в милиционерската  школа в Симеоново и най-накрая завършва ВИТИЗ в класа на проф. Димитрина Гюрова. Още с първата си роля - Радо във „Всичко е любов” Иван Иванов се превръща в розовия сън на гимназистките. Следват Асен в "Лавина", Вас в "Комбина" и Траян в "Мярка за неотклонение"... В последно време актьорът  се е отдал на писането и отшелничества на село. Общува главно със съпругата си Петя Силянов и сина си Стефан, а последната му поява на екран бе с Ваня Цветкова през 2004 г. в "Другият наш възможен живот".. Играл е и в американските екшъни „Кървав спорт” и „Трафик”, като сам признава „за пари”. Актьорът споделя в интервю: „Почитателки са ми причинявали неведнъж болка. Такива, които са забременявали мнимо, прерязвали са си вените.... Казвах си: „Боже, Господи, какво става?” Един обезумял от мъка баща ме намери, извади от джоба си моя снимка и каза: „Тази снимка стои на нощното шкафче на дъщеря ми!”, извади пистолет и ми го опря в главата. Стоях като парализиран и му казах, че не познавам дъщеря му. Оказа се, че момичето се е самоубило. Доста пъти, както съм си вървял по улицата, изведнъж отнякъде някой е идвал и ме е пребивал, ей така, безпричинно. Веднъж трябваше да отида на няколко срещи, а не можех да се измъкна.  Момичетата чупеха прозорци, крещяха, плачеха... Наложи се да ме изкарват с джипове, полицаи на коне кръжаха наоколо.
Петя не ме е ревнувала. Съпругата ми е голяма актриса. На нея просто Господ й е дал таланта. Когато я срещнах във ВИТИЗ, невероятно се развълнувах. Оттогава си я обичам. Когато Петя се качи на сцената, тя оживява, започва да блести! Първия път, когато я видях беше като кукла, сега също е кукла.
Преди да срещне Петя Силянова Иван Иванов има кратък брак с медицинска сестра. Тя живее извън България и са изгубили връзка.


Христо Шопов: Ухажорки с буркани

Мрачният мъжкарски чар и мускулестото тяло на Христо Шопов го превръщат в сексимвол за една нощ след премиерата на филма „Вчера”.  Девойките така му се нахвърлят, че актьорът на шега се учудва как не е „обърнал табелата”. Преследват го, обсипват го с писъмца, стихове, пъхат му снимките си, дори го свалят с буркани  консервирано месо. „След "Вчера" станах мишена на всички тийнейджърки. Беше истерично. Тогава нямаше интернет, мобилни телефони, есемеси. Но по някакъв начин ти откриват адреса и започват да пристигат купища писма! Ще тръгва филмът по кината в Първомай или в Павликени, и ние пристигаме за среща със зрителите. Поопадахме под обсада”, признава Шопов. Той щастливо съжителства с актрисата Марияна Станишева, от която има син Наум. Дъщеря му Невена е от първия брак.

Сериалът като повдигач

 

В последните години секссимвол е синоним на актьор от сериал. Щом останеш на екран повече от няколко седмици, те провъзгласяват за дамска мечта №1. А ако паралелно водиш и някое шоу, оглавяваш класацията. Такъв е случаят със Захари Бахаров. И на почитателките изобщо не им пука, че през пролетта ще става баща за втори път с любимата си жена тв водещата  Диана Алексиева. "Секссимвол е глупава дума", казва в интервю актьорът. Иначе вниманието на хората много му допада, защото така вижда, че го харесват.  

Асен Блатечки е на същата вълна”Честно казано въобще не обръщам внимание като какъв ме определят., Свързват ме и с различни жени. Понякога се налага да се обяснявам с половинката ми Катерина и дъщеря ни, която носи същото име, защото стават пълни простотии “, казва Блатечки пред BLife - Имаше една много смешна случка. Играем „Хамлет” и има една сцена когато той казва на Офелия: „Госпожице мога ли да легна между коленете Ви?”. Тя отговаря: „Не господарю!”. Разиграваме тази сцена с Мария Сапунджиева, а от залата се чува: „Между моите може….”  Гласът на момичето беше изтръгнат от дъното на душата чу. Настана страшен смях на сцената. Аз започнах да вия, а на Мария и потекоха сълзи. Жената си ми предложи пред 500 човека.

В арт-гилдията някои третират Деян Донков като емоционален върколак – обсебва жените, изсмуква ги и ги захвърля. Въпреки това майката на сина муДеян Анастасия Ингилизова никога не е казала лоша дума за него. Манекенката Кристина Милева пък предпочита да запази дискретно мълчание. Донков определя актуалната си  любима Радина Кърджилова като жената, която го кара да се чувства пълен. Твърди, че двамата са непоправими романтици и са влюбени във вечерите на свещи и хубавото червено вино (не само заради в еротичната реклама, в която участват).

Откат

Владо Карамазов: Това със секс символите е страшна тъпотия. Няма какво да коментирам изобщо. Честно казано - писна ми.

Калин Врачански: Много благодаря на всички, които смятат, че съм секс символ, но аз не се възприемам като такъв. Не знам защо това тръгна в пространството, вероятно понеже не ме познават добре. За мен е важно да си върша работата. Да изпълнявам добре идеите на режисьора и ролите да ми се получават. Все пак сме актьори. Всичко останало е бонус.

 

Няма коментари:

Легендарният хипхопър Rob Money от C- BLOCK подари шапката си на кобилата Грация

Световни звезди имат любимо място в България, кончета им правят компания Емблематичният хип-хоп изпълнител Rob Money от C- BLOCK посети Конн...