неделя, 2 септември 2012 г.


Милица Гладнишка, Мими от „Етажна собственост“ по Нова тв:

Пазя диета заедно с героинята си

Магдалена ГИГОВА




Милица е завършила НАТФИЗ - актьорско майсторство за куклен театър. Паралелно е учила и оперно пеене. Усвоявала е джаза при Милчо Левиев, Вики Алмазиду и в Морли Колидж, Лондон. Милица стана известна с ролята на Мими от сериала на Нова тв „Етажна собственост“ - карикатура на съвременното българско ежедневие в един средностатистически панелен блок.
 

  • Милица, първият ми въпрос е възможно най-неприятният за една жена, но при вашата фамилия не мога да се въздържа - как сте с апетита?
  • (Смее се.) Апетитът ми е здрав! Трудно го обуздавам, но в момента трябва да се боря с него заради снимките.
  • Доколкото разбрах, трябва да пазите диета по сценарий. Идва ли ви отвътре или се борите със своята същност?
  • Боря се! Наистина се боря. А днес, докато снимахме, Явор Гигов говореше за торти, показваше снимки. Беше много страшно и тежко. Обаче трябва да проявя малко твърдост и да си променя фигурата, защото героинята ми Мими е решена да отслабне и дори ходи на фитнес. Така че за известно време леко ще изтънея.
  • Не може ли да разчитате на добрите хора операторите малко да ви вталят?
  • Там е работата, че когато хората ме разпознаят на улицата, винаги казват „Ама вие не сте толкова внушителна колкото на екрана? Как може, вие сте слаба, не сте дебела?!“
  • Откъде идва фамилията ви Гладнишка? Подобно име не говори за стар род.
  • Името Гладнишка идва от Северна България. Стар е родът. Имали сме атлет, който е бил знаменитост през 20-те години на ХХ век. Прадядо ми е фабрикант. Били сме много богати, но идва комунизмът, национализацията... А от македонската жилка е баба ми Милица, на която съм кръстена. Тя е от Скопие. Нея са я прекръствали и българи, и сърби. Тя е била Алексиевска, след това е станала Александрович и накрая в България - Александрова.
  • Малцина могат да се похвалят с толкова екзотичен дядо - вашият е бил изследовател в Африка.
  • Той е мой прадядо по македонска линия. Изследвал е живота в Африка. Там е и починал. Просто луда глава!
  • Не сте ли ходили на лобното му място.
  • О, не, не. Никога не съм била в Африка. Бих искала да отида. Вкъщи само събирам книги за цивилизации, събирам минерали, пера. Събирам звънчета, събирам черги.
  • Имате ли някакъв спомен от дядо си - научен труд, кожа на убито животно, африканска маска?
  • Не, нямам никакви стари неща. Аз си ги събирам. Даже за бъдещите си деца, когато имам такива, съм направила две ковчежета с най-различни „съкровища“.
  • А защо пера?
  • Интересувам се много от птици и съм описала в нашия квартал 35 различни вида.
  • Къде живеете вие? Какъв е този софийска квартал с нещо повече от врабчета и врани?
  • Ние сме близо до Витоша и е наистина изумително. Преди две години една ушата сова отгледа две малки и беше страшно забавно да ги наблюдаваме. Хубаво е, много е интересно.
  • Вашият музикален проект, защото вие пеете и джаз, се нарича „Дивото зове“. Това по африканска линия ли е? Каква музикантска дива посока сте хванали?
  • Проектите са два. „Дивото зове“ е квартет с Васил Спасов, изключителен пианист и композитор. Ще пеем на „Аполония“ на 3 септември. А пък с Мишо Йосифов секстет е другият проект.
  • Дивото зове“, защото Васил Спасов ме оставя да правя каквото си искам на сцената, дава ми пълна свобода. Това са любими парчета, и весели и тъжни. Което прелива и при Мишо Йосифов. Никога не поставям стена между мен и хората, които са дошли да ни чуят, защото много обичам всички да са весели и да не се стягат. Обичам да съм непосредствена с хората - лудост, просто лудост, независимо дали е африканска или индианска.
  • Майка ви е единствената жена тромпетистка в България, сестра ви е виолистка в операта в Грац, вие сте учили оперно и джаз пеене, завършили сте НАТФИЗ. С тези таланти ли ги шашнахте режисьорите на „Етажна собственост“, за да ви вземат?
  • мее се дълго и заразително.) Те са идвали да ме слушат по концерти. Но аз наистина имах голям късмет, защото актрисата за моята роля била възпрепятствана...
  • Доколкото знам - дъщерята на Тодор Колев, Албена...
  • Да, тя. Тогава продуцентът на „Етажна собственост“ Краси Ванков направи втори кастинг, извикаха ме с още няколко актриси и ме избраха. Аз бях доста стъписана. Искаше ми се да получа ролята на Мими, нищо че вече градях кариера на „красива джаз певица”. Спечелих кастинга и изведнъж – от джаз певица на екрана станах лелка с пеньоар, бивша гюлехвъргачка, пълна с естроген, която тормози мъжа си. Ужас! Направо кошмар. Но аз много обичам да играя, пък се оказа, че работя с приятели и е адски забавно на снимачната площадка.
  • Личи си, че много се забавлявате. Абсолютно всяка черта на Мими ли ви е противоположна? Не намерихте ли поне зрънце общо?
  • Много съм далеч от нея, защото изобщо не съм властна. Тя не зачита ничие мнение, груба е, жестока е, подла. Но пък и двете обичаме да ядем. Тайничко ще си призная и че обичам кича. Старая се да се обличам елегантно, но в семейството сестра ми е стилният човек и винаги ми прави забележки. Огромната част от ролята ми в сериала я прави нашата художничка по костюмите - Антоанета Костова. Тя е велика! Такива неща измисля, че понякога я е страх да ми ги предложи, а аз веднага казвам „Супер!“.
  • Една жена, още повече актриса, иска да изглежда красива, блестяща. А при вас певицата е блестяща, докато актрисата е крайно непривлекателна.
  • Това ме кара да се преобразявам, да изпитвам различни емоции, така никога не ми е скучно, нищо не ми омръзва.
  • Намерихте ли си нов ухажор, защото на екрана сте размъкната, зла и свирепа жена и като ви видят на живо, си казват „Боже, тя била готина!“?
  • Ами да! Появиха се разни ухажори, и предложения, и гаджета - бивши и бъдещи. Върти се животът. Не се оплаквам в никакъв случай.
  • Обикновено сюжетът на сериала е голяма тайна, но третият сезон на „Етажна собственост“ започва да се излъчва в края на септември и може да издадете нещичко. Какво се случва, освен че отслабвате?
  • (Прихва.) Е, с отслабването ще видим докъде ще стигнем. Третият сезон на сериала се казва „Етажна собственост. Новодомци“. Ще имаме пълен завой - в сценария и във визията с много нови герои. В края на втория сезон блокът падна...
  • И вие се местите да живеете в богаташки затворен комплекс. Т.е. сбъдва се детската мечта на Мими...
  • Точно така. Картинката вече няма да е панелна, а много лъскава. Затова Мими най-накрая се вижда сред „свои хора“, на това ниво, за което е мечтала още от олимпиадата в Пекин. Най-комичните ситуации са в сблъсъка между бедните от жк „Надежда“ и богатите от затворения комплекс. Нямам търпение да се срещнем с тях и да видим как ще преобразим това луксозно пространство и кой ще победи. Може да си направим наша „Надежда“ насред целия лукс. Има доста нови персонажи, но няма да кажа кои актьори влизат в сериала. Тази седмица започнахме снимките, всички сме много ентусиазирани! И приятели, и познати и непознати по улиците все ме питат кога ще започне третият сезон… Съвсем скоро ще е, още малко остана до края на септември, когато ще бъде излъчен първият епизод!
  • В сериала клетият съпруг на Мими, Величко, е тотално под чехъл. Да не сте се повлияли от героинята си и да раздавате тежки заповеди у дома?
  • Не, не. Аз изобщо не обичам да командвам. Но понякога човек трябва да каже какво точно иска и всичко се нарежда. Ако трябва и да скръцне със зъби. Вкъщи - не. Когато трябва да изискваш нещо, по-добре е със смях и закачки. Но се понаучих.
  • Скоро трябва да излезе и късометражният филм „Мона Лиза“, в който играете главна роля. Нямам представа от сюжета, обаче Мона Лиза и Мими не са диаметрално противоположни?
  • Да, диаметрално противоположни са. Освен това през лятото снимах още един късометражен филм с финландско участие. Той пък е романтична комедия, на режисьорката Вилма Карталска. Така че хората ще ме видят в трета съвсем различна светлина тип „Джулия Робъртс“ - красиво момиче, романтичка. Няма да им дам почивка на зрителите с моите най-различни превъплъщения. Мими ще е една „перла в короната“. (Смее се.)
  • Това е страшен късмет за една актриса - да не я поставят в един калъп и да очакват от нея да се разхожда като запусната гюлетласкачка.
  • О, не, няма да допусна такова нещо. Дори и в самия сериал се променям, така че да е интересно на всички и да не им омръзвам. И на себе си също.
  • Как се сработвате с колегите от сериала? Не изпитвахте ли страхопочитание към Антон Радичев, който играе в Народния театър?
  • Аз изпитвам страхопочитание към всички от това поколение. Но той се оказва страшно земен човек! Сякаш е на наша възраст, пуска същите шеги, търпи като нас жега и студ. Страхотен е! Свестен човек, страшно симпатичен, много чаровен, не се опитва да ни стяга, или да се налага.
  • Ако нещо не ви се получава, чии съвети действат най-безотказно?
  • На режисьора Тодор Николов. Той дава предложения и когато не си в точната посока, ти казва: „Абе, това не го направи, дай още веднъж.“
  • В „Кецове“, където също сте играли, настроението пак ли беше такова?
  • О, аз там имам толкова кратка роля - на една едрогърда селянка. Беше много хубаво, пак весело, макар и само за един ден. Ние често се чуваме с Валери Йорданов (режисьор, сценарист и изпълнител на главната роля - б.а.). Аз се гордея, че участвах в този филм.
  • Брад Пит и Анжелина Джоли се залюбиха на снимачната площадка на „Мистър и мисис Смит“. Да не завъртите връзка с екранния си мъж Явор Гигов?
  • алива се от смях.) Явор е много чаровен, със страшен афинитет към хубавата музика. Завършихме един клас в НАТФИЗ, явно ни върви да сме заедно - съдба. Той е загадъчен човек, но не мога да го пипна, защото познавам и жена му, която е още по-чаровна и сладка и не бих й причинила това. Но ако беше сам, може би щях да му посегна.
  • О, успях да изтръгна признание! Озвучавали сте десетки герои от анимационни филми. Какво е най-необичайното нещо, което сте играли?
  • Била съм вещици, смърфове, но когато озвучавахме един мой любим анимационен филм - „Флапджак“, освен че пея ангелите там, ме извикаха и в хора на мъжките русалки. Това ме уби. Просто паднах тогава! Това е най-странната ми роля.
  • Работили сте по света като певица. Не ви ли липсва номадството?
  • Липсва ми, естествено. Аз мога да живея навсякъде, стига да има свобода на духа и добри хора. Музиката е език, на който се говори от всички, и наистина ми липсва. Но между снимките на отделните сезони на сериала имаме паузи, така че не е толкова страшно, имам време да обикалям в почивките.
  • Учили сте джаз при Вики Алмазиду и Милчо Левиев, в Морли колидж в Лондон...
  • Но моят учител в музиката е Васил Спасов. С него навлязох в най-сложните страни на джаза като Бил Евънс - един композитор, който е изключителен и е труден за пеене. Васил ми дава пълна свобода. Така нещата стават много интересни.
  • В джаза най-важното нещо е импровизацията. А в живота?
    - И в живота също. Човек трябва да е много гъвкав и да импровизира почти през цялото време. И най-важното е каквото и да се случи, да не се паникьосва и да не се удавя в тъжни тъжни мисли, защото това никога не помага. Има ситуации, от които да се поболееш, но после трябва да олекотиш нещата и да продължиш напред с усмивка.
  • Казват, че човек е толкова пъстър, колкото са шарени мечтите му. Коя е най-безумно цветната ви мечта?
  • Аз имам много, много мечти. Една от тях е да обиколя света. Веднага след снимките тръгвам на околосветско пътешествие, пък докъдето стигна - дотам. А другата ми мечта е да летя в Космоса. Но но на мен ми става лошо и в кола, та...

Няма коментари:

Легендарният хипхопър Rob Money от C- BLOCK подари шапката си на кобилата Грация

Световни звезди имат любимо място в България, кончета им правят компания Емблематичният хип-хоп изпълнител Rob Money от C- BLOCK посети Конн...