За Ромската Нова година Кралят на фолка е нахъсан да повтори зашеметяващия успех с интернет-гала със Софи Маринова
В навечерието на Коледа 23 декември 2020 година, Кралят на фолка Азис отново показа новаторски нюх като изненада почитателите си с първия онлайн концерт на живо с неговия бенд АЗИС ГРУП.
До този момент подобни концерти, излъчвани в България по време на пандемията в YouTube, са събирали между три и седем хиляди потребители.
Азис, отново създаде прецедент в шоубизнеса. След 8 месеца на изолация, първата му изява за два часа регистрира гледане от 153 143 устройства само в YouTube у нас и по целия свят. Ако се приеме, че пред всяко от тях е имало двама души, плюс зрителите от останалите социални мрежи – Инстаграм и Фейсбук, зрителите набъбват до един милион.
Само част от лайфа на 3-минутната песен “Ледена кралица“ за 5 дни влиза в трендинга на най-популярни клипове в YouTube с повече от 189 000 гледания.
Докато всички телевизии промотираха новогодишните си програми, феноменът Азис получи безброй мейли, съобщения на месинджър и постове с настояване за нова онлайн продукция. Този път в новогодишната нощ.
Костинбродският славей бързо взе решение за Новогодишен гала концерт с продължителност три часа. Всички очакваха здрава чалга, но майсторът на изненадите и този път остави почитателите си безмълвни и смаяни – той рецитира Шекспир, пя народни песни, изпълни златни хитове от българската естрада и разчувства родолюбците като разтърси ефира с „Кой уши байряка“.
Концертът, с начален час 20,30 се оказа равностойна конкуренция на всички телевизионни програми.
Докато електронните медии в първите дни на новата година се надпреварваха да си мерят рейтингите от трудно доказуемата пийпълметрия, лайфът на Азис е посочен от YouTube като най-гледаният и „лайкван“ концерт, излъчван от България с регистрирани 191 004 устройства в рамките на тричасовия ефир и 495 162 общо със другите платформи, през които е излъчван концертът.
Един час след показването му, концертът е качен в YouTube канала @Azis Online и отново бие рекорд, влиза в ТОП 6 с 283 000 гледания за 2 дни. Така се оказа най-слушаният Online концерт в историята на българското интернет пространство.
Азис е единственият български изпълнител с доказано космически постижения в YouTube. Песента „Сен Тропе“ е със 102 милиона гледания, парчето „Хабиби“ има 98 милиона, а една от последните му творби – „Мотел“ събира 82 милиона зрители.
Ще отговори ли българският телевизионен бизнес на предизвикателството или просто ще гледа как Азис реализира като водещ музикален онлайн формат, който ще се излъчва на Балканите…
Докато това стане реалност, почитателите на изпълнителя очакват с нетърпение 14 януари от 20.30 часа. Тогава в чест на Ромската Нова година Бангу Васил ( и имен ден на Азис, чието рождено име е Васил Боянов) двамата със Софи Маринова ще разтърсят интернет с невиждано гласовито шоу на живо.
След един от най-големите си концерти в чужбина (пред 40 000 зрители в турския град Бурса) Кралят на фолка гордо заявява: “Искам целият свят да разбере колко хубаво пея. Това искам!“.
Благодарение на интернет може и да успее…
Няма коментари:
Публикуване на коментар