четвъртък, 31 октомври 2019 г.

Първият Маутай център бе представен на изискано парти в София


Екзотичното пространство е своеобразно средище на култура, мост между многовековните ценности на България и Китай



В столичния Резиденс клуб бе представен новият Маутай Център. Гости и официални лица, представители на Китайско посолство, Китайски културен институт, Българо-китайската търговска камара и Институт Конфуций в София се насладиха на екзотични коктейли, приготвени с дипломатическата напитка на Китай, Маутай.
Щастлив съм и благодарен, че с подкрепата на Маутай, Китай успяхме да изградим този център, който е един от малкото в света и първи в Източна Европа. Посветихме откриването на  70-годишната история на дипломатическите отношения между България и Китай!подчерта в поздравителното си обръщение официалният представител на Маутай за България, Влад Гицоайка, управител на J&M България и припомни някои от събитията на 2019-а година, с които бе отбелязана годишнината от  дипломатическите отношения между двете държави.


Официален гост на събитието бе г-жа Чинчин Лю – Маркетинг директор на Куейчоу Маутай Експорт Ко. Тя приветства гостите на китайски, като запозна присъстващите с историята на Маутай. От г-н Гицойка, тя получи автентична българска роза, хербаризирана, чрез потапяне в злато – символ на традиционните български гостопремство и приятелство.

Огнената напитка на дипломацията Маутай е символ на качество и престиж в Китай и се разпространява в над 100 страни по света, а от скоро вече и в България. Високо-градусовият алкохол се произвежда от сорго – вид житна култура, която издържа на засушавания и горещини, може да се отглежда в бедни почви и не съдържа глутен. Маутай е продукт превърнал се в национален символ за Китай и е най-известната марка байджу. Течният огън е резултат от традиционно производство с вековни традиции. 


Специалистите откриват над 1 200 аромата в огнения еликсир. В световен мащаб китайското байджу предизвика истински пазарен бум. Призната като „напитката на дипломацията” в Китай, Маутай е свежото откритие в България. В края на 2018-а година представителите на най-мистериозната азиатска напитка – Маутай се завърнаха от Китай с престижно признание. J&M получиха наградата „Най-активен дистрибутор”.

Елегантното представяне уважиха проф. Любомир Стойков, носителката на короната Мисис България – Милена Шаркова, Дони Чачова, певицата Рут Колева, избраната за лице на Маутай – Моника Цветанова, основателят на най-дългогодишния музикален фестивал Банско Джаз Фест, д-р Емил Илиев, партньори и дистрибутори на най-мистериозната напитка в света. 

Те дегустираха трите вида Маутай, предлаган на българския пазар – Moutai Yingbin, Moutai Prince и Moutai Kweichow, поднесени в компанията на тематични китайски блюда.
Водещ на събитието бе Ива Екимова, а преводач от китайски на български и от български на китайски бе изтъкнатият китаист и асистент в катедра „Езици и култури на източна Азия” в СУ, д-р Ивелина Хайн.

Миксолозите от Nomad Barman, Нели Димитрова и Александър Стайков, отново изненадаха с екзотинни коктейли, подчертавайки, че освен огнения елексир и всичките  му коктейлни превъплъщения, посетителите на Маутай Център на бул. Витоша 164 в София, ще открият изящен китайски порцелан, красиви предмети на китайското изкуство, амулети и аксесоари за дома и много други символи на китайския дух и култура. 


Няма коментари:

Шестима автори в проекта „Колко те харесвам“ в САМСИ

Дългогодишния проект „Автобиография“ на куратора Надежда Джакова продължава с „Колко те харесвам“ “Колко те харесвам” е поетично-ироничен по...