неделя, 31 март 2013 г.

Джина Брук, личната гримьорка на Мадона пред "Преса"


Дейвид Бекъм лично носи кафе на екипа си

Магдалена ГИГОВА


Близо 10 години Джина Брук е личен гримьор на Мадона. Тя се грижи за макиажа на звездата преди всеки концерт, клип или фотосесия. Джина придружаваше певицата и при турнето й в София м.г. Специално за Мадона Брук изработва ръчно изкуствени мигли с диаманти накрая, които отразяват светлините на прожекторите.

Освен с Кралицата на попа майсторката на макиажа работи с Ан Хатауей, Гуен Стефани, Лейди Гага, Наоми Кембъл, Кати Пери, Джъстин Тимбърлейк. Тя е гримирала семейство Бекъм за фотосесия, участвала е в създаването на някои от най-добрите реклами на „Долче и Габана“, „Ланвен“ и „Джорджо Армани“. А преобразяването на Мадона за клипа Hung Up й носи престижна награда за най-добър гримьор. Тя е и най-наеманият мейкъп артист за вечерта на оскарите.
 
-         Г-жо Брук, какво ви помогна да се откроите след хилядите гримьори в този труден бизнес и даде тласък на кариерата ви?

-         Моля, казвайте ми Джина! Г-жа Брук е майка ми. За да успееш в този бизнес, не е необходимо само да си талантлив и подготвен, а да имаш късмет. Когато видиш възможност, да я сграбчиш. Разбира се, важно е да приемаш всякаква работа, стига тя да ти дава шанса да работиш с известен фотограф, гримьор или стилист. Аз започнах като асистенка. По този начин получих възможност да работя с Мадона.

-         Какви специални умения са нужни, за да стане човек личен гримьор на Мадона?

-         Не е необходимо само да си наистина добър в работата си. Трябва да знаеш, че хора от такъв калибър искат да уважаваш личното им пространство. За последните 10 години, през които работя за нея, аз не съм й поискала автограф за приятел, билети за концерт или някаква услуга. Аз просто си свършвам качествено работата. Ако на нея й се говори - аз говоря, ако иска да пише съобщения на блекбърито си, да си почива, да върши нещо свое - просто я оставям на мира.

-         Естествено, ние обсъждаме бъдещи проекти, идеи, концепции, желанието й за грим в момента, но никога не досаждам и не нарушавам спокойствието й. Това е правилният начин.

-         Как я наричате - Мадона, Луиза?

-         Казвам й просто Ем. В продължение на отговора на предишния ви въпрос, преди да дойда в България, имах майсторски клас по грим в Ню Йорк. Един от моите студенти ми каза, че е започнал работа при голяма звезда, но не са продължили договора и ме попита защо. Аз се поинтересувах как се е държал със знаменитостта. „Ами бях много развълнуван от възможността да работя с него и му го казах. Споделих какъв голям почитател съм му и той е мой идол от най-ранната ми детска възраст. Ръцете ми трепереха от вълнение. Изпусках всички четки.“ Никога не казвай на звездата колко е велик, защото чува това през цялото време. А той иска да се отнасяш към него като към нормален човек, а не като фен към идол. Показвай уважението си чрез своята работа. Ти си нает да свършиш нещо, а не да изразяваш възторга и чувствата си.

-         Вие сте известна с това, че сте пристрастили Мадона към терапията интрасютикъл, която насища кожата с кислород. Тя как реагира, когато първоначално я запознахте с идеята?

-         Беше скептична. Но тя е много умна и доста разбира от технологии. Зададе ми доста въпроси, на които отговорих. Когато предлагаш нещо ново, човекът отсреща трябва да ти има доверие, за да го опита. Тя изслуша обяснението ми, че процедурата вкарва чрез кислород под високо налягане 95% чиста хиалуронова киселина в дълбоките слоеве на кожата на лицето. Мадона е голяма почитателка на чистите природни съставки. И когато разбра, че серумът съдържа естествени антиоксиданти - алое вера, зелен чай, екстракт от джинджифил, жълт лапад, екстракт от кора от мандарина, екстракт от маслини, от бамя, от африканска брезова кора и богат витаминен комплекс - реши да опита.

-         И реши да си купи машината, за да й е винаги под ръка?

-         Когато тръгна на световно турне. Тя осъзна, че ще й бъде необходима. В самолетите кожата на лицето се изсушава, а Мадона лети всеки ден, прожекторите я пекат всяка вечер, стрес, на стадионите хората пушат. Кожата страда от всички тези фактори. Затова тя използва машината преди всяко шоу. Носихме я и в София с нас.

-         Мадона е перфекционист. Тя внимава какво яде, спортува всеки ден, поддържа тялото си. Но това не й пречи да е много забавна личност. Когато е в настроение, пуска шеги, разказва вицове.

-         Разкажете за диамантените мигли, които направихте за Мадона.

-         Много се гордея с това! Аз създадох концепцията за тях, бях наета като артистичен директор в „Л'Ореал“ да давам иновативни идеи и концепции. Много марки започнаха да ги произвеждат, но аз ги лансирах на американския пазар. По онова време Мадона промотираше албума си Confessions on a Dance Floor и й беше необходимо диско внушение върху аудиторията. Чрез миглите, обточени с диаманти, тя постигна връщането в 80-те, което търсеше за клипа  си Hung Up. „Л'Ореал“ направи от тези мигли лимитирана серия. Продаваха се по 10 000 долара чифта, най-скъпите мигли в света.

-         Вие сте за втори път в София, вече трябва да имате впечатления от българките и начина им на гримиране.

-         Не мога да се изкажа генерално за начина им на гримиране, защото всяка жена си има свой начин - една повече, друга по-малко. Нито да кажа, че жените в България харесват естествения грим или се мажат като луди. Българските жени са много красиви и не им е нужен много грим. Но ако се харесват пърстроцветни и това прави животът им по-хубав, защо не. Не се бойте да експериментирате, поемайте рискове. Дори да не ви отива, няма да съжалявате, че не сте опитали.

-         Вие българките сте щастливки. Имате уникална костна структура. Винаги казвам, че скулите са закачалка за лицето. Тъкмо тези кости на българките са разположени високо на лицето и ви карат да изглеждате млади. С възрастта кожата се отпуска, но високите скули я държат високо и в това е целият трик.

-         Знаете, че журналистите се интересуват от клюки за знаменитости.

-         Давайте, питайте!

-         Да започнем с Наоми Кембъл и слуховете за отвратителния й нрав.

-         Няма такова нещо. Тя наистина е очарователна личност. Заклевам се! Две години непрекъснато работих с нея и никога не съм я чувала и виждала да обижда или да наранява някого. Никога не се е отнасяла с мен без уважение или грубо.

- Гримирали сте Лейди Гага. Тя сякаши се стреми да й нарисувате ново лице, нова личност.

- Лейди Гага изразява своята индивидуалност чрез грима. Гримът е това, което си слагаш, за да постигнеш това, с което се идентифицираш. Ако Лейди Гага си сложи обикновен дискретен грим, някой ще й обърне ли внимание? Може би, не. А тя иска да види реакциите на хората, да шокира, да предизвиква, да прави впечатление. Затова се облича в рокли от сурово месо или поставя на лицето си странни метални маски. И върши работа!

- Какво ще кажете за Ан Хатауей? Тя изглежда сякаш няма никаква нужда от грим.

- Така е! Тя е очарователна личност и една от моите най-любими клиентки. Освен това Ан има прекрасна кожа, чисто красиво лице, пухкави устни...

- Ами Опра Уинфри?

- Тя използва моите мигли, но никога не съм я гримирала. Дори не съм я виждала на живо. Но много я харесвам и смятам, че върши много добри дела за света.

- Работили сте със семейство Бекъм. Отстрани те изглеждат като маркетингов продукт. Имали сте възможност да ги наблюдавате, да следите езика на тялото. Как се отнасят един към друг?

- Не съм ги наблюдавала достатъчно дълго, за да имам мнение по въпроса. С Виктория съм работила само веднъж, но Дейвид е мой основен клиент. Мога да ви кажа, че той е един от най-любезните и внимателни хора, които познавам. И много леко се работи с него. Той се ръкува лично с всеки от екипа, включително с момчето, което носи кафе. Знае името на всеки, не игнорира никого. Понякога дори самият той ни носи кафе. Малко от знаменитостите са толкова открити и естествени.

- Вие сте един от най-предпочитаните гримьори за вечерта на оскарите. Какво искат от вас звездите - да им нарисувате ново лице, да изглеждат по-млади?

- Не може да се каже еднозначно. Всеки има различни изисквания - да бъдат естествени или екстравагантни. При грима голяма значение има осветлението. Трябва да внимавам дамите да не изглеждат прекалено бледи и измити или прекомерно ярки. Те желаят да изглеждат недокоснати от времето, елегантни, запомнящи се, да бъдат забелязани.

- Какво мислите за стремежа към вечна младост?

- Намирам го за доста тъжен. Особено когато жените прекаляват с пластичната хирургия. Тогава престават да бъдат себе си, преследвайки младостта. И не е красиво, защото е изгубен психологическият баланс. Всяко прекомерно нещо е гротескно - огромните гърди или гигантските подпухнали устни. А най-тъжно, според мен, е желанието да станеш копие на някого и затова да търпиш болезнените операции.

Не съм против пластичната хирургия. Щом жената така ще добие самочувствие, окей. Но не бива да се прекалява. 

Затова харесвам процедурата интрасютикълс, за която говорихме преди малко. Тя поддържа кожата свежа без никаква хирургическа намеса. 

-         Вашето изкуство е красиво, но временно. Не ви ли се е искало понякога да сте художник, а не гримьор, за да остава нещо веществено след вас?

-         Но аз бях художник, майка ми - също! Никога не съм учила за гримьор. Следвах дизайн и модна фотография в Института по технология на модата (The Fashion Institute of Technology, TIF) в Ню Йорк. Един от моделите, които трябваше да снимам за учебна фотосесия, ме помоли да го гримирам. Снимките се появиха на страниците на списанията. Един фотограф ми се обади и ми каза: „Искам да те наема да гримираш за една кампания.“ Това промени съдбата ми.

-         Но нямам намерение да оставам гримьор завинаги. Работя с различни марки, създадох ново червило, което се прие много добре. Харесва ми да се захвана с напълно непозната марка и да я лансирам на пазара. Това ми доставя голямо удоволствие.

-         Какво ще е следващото стъпало, което искате да изкачите?

-         Имам много идеи. В момента пиша книга с хубави истории, снимки, съвети. Ще запазя всичките си сочни клюки за моята книга.

-         Благодаря, че споделихте няколко!

-         Имам още много! Това няма да са клюки, които ще унизят някого, а пикантни истории, които са ми се случвали по време на работа.

-         Нещо като „Сексът и градът“ без секс?

-         Точно!

Няма коментари:

Визуалният артист и дизайнер Невелин Иванов-Нево с номинация за Наградата за полет в изкуството „Стоян Камбарев“ 2024

  Визуалният артист и дизайнер Невелин Иванов-Нево с номинация за Наградата за полет в изкуството „Стоян Камбарев“ 2024 Творецът влага собст...